שיווק ומנהל רפואי

רמות גבוהות של טרופונין לבבי מלוות בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה (Heart)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Heart עולה כי רמות גבוהות של טרופונין לבבי (Cardiac Troponin I) לוו בסיכון גבוה לתמותה מכל-סיבה לאחר למעלה משנתיים של מעקב, כאשר הקשר נותר גם בחולים ללא סימנים למחלת לב.

מטרת החקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ריכוזי טרופונין לבבי ובין הסיכון לתמותה בטווח הביניים במדגם גדול של מטופלים בבית חולים, ללא תלות בשאלה אם הייתה התוויה קלינית להשלמת הבדיקה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 20,000 חולים (47% חולים אמבולטוריים, 25% מאושפזים, 28% מטופלים במחלקות לרפואה דחופה) אשר השלימו בדיקת דם מכל-סיבה; כחל מהמחקר, כל החולים השלימו בדיקת High-Sensitivity Cardiac Troponin I. מבין אלו, ב-91.4% לא הייתה התוויה קלינית לבדיקת טרופונין לבבי.

מהנתונים עולה כי ב-5.4% מהמטופלים תועדו ריכוזי טרופונין לבבי מעל הטווח העליון של הנורמה.

לאחר חציון מעקב של 809 ימים, 14.1% מהחולים הלכו לעולמם.

במידה וריכוז טרופונין לבבי עלה על הטווח העליון של הנורמה, הסיכון לתמותה מכל-סיבה לאורך המעקב היה גבוה יותר, בהשוואה לאלו עם ריכוזי טרופונין בטווח התקין (45.3% לעומת 12.3%, p<0.001).

בניתוח רב-משתני שכלל תקנון לגיל, מין, מיקום בית החולים ומחלת כליות, לוגריתם של ריכוז טרופונין לבבי לווה בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.76, רווח בר-סמך 95% של 1.65-1.88).

הוצאת חולים שהלכו לעולמם בתוך 30 ימים לא השפיעה על התוצאות.

הסיבה הנפוצה ביותר לתמותה הייתה מחלה ממארת (46%), כאשר 13% מהחולים הלכו לעולמם עקב מחלות לב וכלי דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות גבוהות של טרופונין לבבי מלוות בסיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה לאחר כשנתיים, כאשר הקשר תואר גם בחולים ללא סימני מחלה לבבית. ממצאי המחקר מציעים כי בדיקת ריכוז טרופונין לבבי בבית החולים עשויה לסייע בזיהוי חולים בסיכון מוגבר לתמותה בטווח הזמן הבינוני.

Heart, Aug 7, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה