שיווק ומנהל רפואי

יעילות תמצית ג’ינקו בילובה EGb 761 בטיפול בחולים עם ליקוי נוירו-קוגניטיבי קל (Neuropsychiatric Disease and Treatment)

 מתוצאות סקירה שיטתית שפורסמו בכתב העת Neuropsychiatric Disease and Treatment עולות עדויות התומכות בתועלת של תמצית ג’ינקו בילובה EGb 761 בחולים עם ליקוי נוירו-קוגניטיבי קל, בעיקר לשיפור חסרים קוגניטיביים ותסמינים נוירו-קוגניטיביים. עוד עולה מהנתונים כי התרופה בטוחה ונסבלת היטב באוכלוסייה זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רבים שבחנו את תמצית ג’ינקו בילובה EGb 761 בחולים עם צורות קלות של ליקוי קוגניטיבי נערכו לפני שנקבעו קריטריונים אבחנתיים למצבים אלו. לאור זאת, קשה להשוות את התוצאות ממחקרים מוקדמים אל מול התוצאות ממחקרים עדכניים יותר. מטרת הסקירה השיטתית הנוכחית הייתה לסכם בצורה תיאורית את המחקרים הקליניים להערכת EGb 751 בחולים שענו על הקריטריונים האבחנתיים להגדרת ליקוי נוירו-קוגניטיבי קל.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, PubMed ו-EMBASE לזיהוי מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות ומבוקרי-פלסבו, להערכת EGb 761 בחולים עם ליקוי קוגניטיבי קל. כל המחקרים שכללו חולים שענו באופן רטרוספקטיבי על הקריטריונים האבחנתיים להגדרת ליקוי נוירו-קוגניטיבי קל. הסקירה לא כללה מחקרים להערכת מניעה ראשונית של דמנציה ומחקרים להערכת משלבי טיפול תרופתי.

החיפוש הוביל לזיהוי 9 מאמרים שדיווחו על מחקרים קליניים על 946 חולים שענו על הקריטריונים המוגדרים מראש להכללה במחקר.

השפעות חיוביות של EGb 761 תועדה בהערכת מבחנים נוירו-פסיכולוגיים (8 מבין 9 מחקרים), מדדים להערכת תסמינים נוירו-פסיכיאטריים (3 מבין 3 מחקרים), מדדי דירוג גריאטריים (מחקר אחד מבין שניים) ומדדים גלובאליים להערכת שינוי (מחקר אחד מבין אחד). השפעות משמעותיות תועדו במספר תחומי תפקוד קוגניטיבי (זיכרון, מהירות עיבוד, קשב ותפקוד ניהולי).

מבין התסמינים הנוירו-פסיכיאטריים, דיכאון (2 מבין 3 מחקרים) וחרדה (מחקר אחד מתוך אחד) השתפרו משמעותית.

לא תועדו הבדלים בשיעורי אירועים חריגים בין טיפול ב-EGb 761 ובין פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים בספרות הרפואית תומכים ביעילות, בטיחות וסבילות תמצית ג’ינקו בילובה EGb 761  בחולים עם ליקוי נוירו-קוגניטיבי קל.

Neuropsychiatric Disease and Treatment, Mar 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה