שיווק ומנהל רפואי

יתרונות טיפול משולב להפחתת רמות שומנים בדם לאחר התערבות כלילית מילעורית (J Am Coll Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול משולב להפחתת רמות שומנים בדם עם Ezetimibe וסטטין בעצימות מתונה מלווה בתוצאות קליניות טובות יותר והיענות גבוהה יותר לטיפול בחולים לאחר הנחת תומכן מצופה-תרופה.

מחקר RACING (או Randomized comparison of efficacy and safety of lipid lowering with statin monotherapy versus statin/ezetimibe combination for high-risk cardiovascular diseases) בחן את השפעות טיפול משולב עם סטטין בעצימות מתונה ו-Ezetimibe בחולים עם מחלה קרדיווסקולארית טרשתית, לעומת טיפול מונותרפי בסטטין בעצימות גבוהה.

המחקר התצפיתי הנוכחי נועד לבחון את ההשפעה של שתי גישות הטיפול ששימשו במחקר RACING והחוקרים בחנו את הנתונים אודות 72,050 משתתפים שקיבלו טיפול ב-Rosuvastatin לאחר הנחת תומכן מצופה-תרופה שנכללו במאגר הארצי: 10,794 מטופלים ב-Rosuvastatin במינון 10 מ”ג עם Ezetimibe במינון 10 מ”ג (טיפול משולב) ו-61,256 מטופלים ב-Rosuvastatin במינון 20 מ”ג בלבד.

התוצא העיקרי היה תוצא משולב לאחר שלוש שנים שכלל תמותה קרדיווסוקלארית, אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה כלילית, אשפוז לצורך טיפול באי-ספיקת לב, או אירוע מוחי לא-פטאלי.

מהנתונים עולה כי טיפול משולב לווה בשיעורים נמוכים יותר של התוצא העיקרי (11.6% עם טיפול משולב לעומת 15.2% עם טיפול בסטטין בעצימות גבוהה: יחס סיכון של 0.75, רווח בר-סמך 95% של 0.70-0.79).

בהשוואה לסטטין בעצימות גבוהה בלבד, הטיפול המשולב להפחתת רמות שומנים בדם לווה בשיעורים נמוכים יותר של הפסקת טיפול (6.5% לעומת 7.6%, יחס סיכון של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.78-0.94) ושיעורים נמוכים יותר של אבחנה חדשה של סוכרת הדורשת טיפול תרופתי (7.7% לעומת 9.6%, יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.72-0.88).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביתרונות טיפול משולב ב-Ezetimibe עם סטטין בעצימות מתונה בטיפול בחולים לאחר התערבות כלילית מילעורית והנחת תומכן מצופה-תרופה.

J Am Coll Cardiol. 2023 Aug, 82 (5) 401–410

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה