שיווק ומנהל רפואי

תוספי פרוביוטיקה עשויים להאט הידרדרות קוגניטיבית (מתוך כנס NUTRITION 2023)

במבוגרים עם ליקוי קוגניטיבי קל שהקפידו על צריכת תוספי פרוביוטיקה עם Lactobacillus rhamnosus GG למשך שלושה חודשים תועד שיפור במדדי תפקוד קוגניטיבי, בהשוואה לאלו בזרוע פלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס NUTRITION 2023.

מדגם המחקר כלל 169 מבוגרים בגילאי 52-75 שנים מהקהילה, אשר לקחו חלק במחקר כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אקראי, בן שלושה חודשים, להערכת השינויים בהרכב המיקרוביום של המעי ומדדים קוגניטיביים באלו שקיבלו תוספי פרוביוטיקה עם Lactobacillus rhamnosus GG אל מול פלסבו. הם התבססו על ריצוף גן 16S rRNA וריצוף של כל הגנום להערכת חיידקים בדגימות צואה של המשתתפים.

מהנתונים עולה כי Prevotella היה נפוץ יותר משמעותית בקרב משתתפים עם ליקוי קוגניטיבי קל, בהשוואה לאלו ללא ליקוי קוגניטיבי. יתרה מזאת, בקרב אלו עם ליקוי קוגניטיבי קל שקיבלו תוספי פרוביוטיקה עם Lactobacillus rhamnosus GG תועדה ירידה בשכיחות Prevotella, כמו גם עליה במדדים קוגניטיביים.

ממצאים אלו מעלים את האפשרות כי זיהוי שינויים בהרכב המיקרוביום של המעי בשלב מוקדם, כאשר החולים עונים על קריטריוני ליקוי קוגניטיבי קל, עשוי לאפשר התערבות מוקדמת לשיפור המצב הקוגניטיבי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספי פרוביוטיקה Lactobacillus rhamnosus GG לוו בשינויים בהרכב המיקרוביום של המעי ושיפור בתפקוד הקוגניטיבי. ממצאים אלו מרמזים כי פרוביוטיקה עשויה לסייע בהאטת התקדמות הידרדרות קוגניטיבית.

מתוך כנס NUTRITION 2023

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה