שיווק ומנהל רפואי

האם למעכבי תעלות מימן השפעה על הסיכון לדמנציה? (Gastroenterology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Gastroenterology עולה כי אין קשר בין טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי תעלות מימן ובין הסיכון לדמנציה והחוקרים סיכמו כי טיפול ארוך-טווח בתרופות אלו בקשישים אינו צפוי להשפיע לרעה על התפקוד הקוגניטיבי.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתוני מחקר ASPREE (או Aspirin in Reducing Events in the Elderly) והתמקדו ב-18,934 מבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה מארצות הברית ואוסטרליה, כולם ללא אבחנה של דמנציה בתחילת הדרך. מבין אלו, 4,667 מטופלים (25%) נטלו מעכבי תעלות מימן ו-368 (2%) נטלו חסמי קולטן להיסטמין.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר הטיפול במעכבי תעלות מימן, חסמי קולטן להיסטמין, היארעות דמנציה ושינויים קוגניטיביים.

מניתוח רב-משתני עלה כי אין קשר בין טיפול במעבי תעלות מימן ובין היארעות דמנציה (יחס סיכון של 0.88) או ליקוי קוגניטיבי (יחס סיכון של 1.00). השימוש במעכבי תעלות מימן לא נקשר עם שינוי כלשהו בציונים במבחנים להערכת תפקוד קוגניטיבי לאורך הזמן.

מהנתונים עולה עוד כי אין קשר בין טיפול בתרופות ממשפחת חסמי קולטן להיסטמין ובין הסיכון לדמנציה או שינויים קוגניטיביים לאורך הזמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ארוכת הטווח של מעכבי תעלות מימן וחסמי קולטן להיסטמין בקשישים, כאשר אין עדות לסיכון מוגבר או שינויים קוגניטיביים בקרב חולים שנטלו תרופות אלו.

Gastroenterology, June 12, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה