שיווק ומנהל רפואי

החשיבות של כריתת גרורות במקרים של מלנומה ממארת בעידן טיפול סיסטמי (Am J Surg)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Surgery מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בעידן של טיפול סיסטמי כנגד מלנומה ממארת, שילוב טיפול סיסטמי עם כריתת גרורות מלווה בשיפור ההישרדות הכוללת, בהשוואה לתוצאות שתוארו בחולים אלו טרם עידן הטיפול הסיסטמי היעיל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול סיסטמי יעיל בחולים עם מלנומה גרורתית משפר את הישרדות החולים ועשוי להשפיע על תהליכי קבלת החלטות כירורגיות. הסרה ניתוחית של גרורות מהווה אפשרות טיפול נוספת, אך לא ברור אם להסרת גרורות יש יתרון הישרדותי. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לזהות כל תועלת הישרדותית של טיפול ניתוחי להסרת גרורות בחולים עם מלנומה ממארת.

מדגם המחקר כלל חולים עם מלנומה ממארת בין 2009 עד 2021 אשר סווגו לקבוצות לפי התערבות ניתוחית להסרת גרורות ולפי תקופת הטיפול (לפני לעומת אחרי טיפול סיסטמי יעיל). החוקרים חישבו את ההישרדות הכוללת מתאריך הגרורות והשלימו ניתוח קפלן-מאייר.

מדגם המחקר כלל 226 חולים עם מלנומה ממארת, מהם כשליש (32%) אובחנו לפני עידן טיפול סיסטמי יעיל.

מניתוח קפלן-מאייר עלה כי ההישרדות הכוללת הייתה טובה יותר בקרב חולים שקיבלו טיפול לאחר עידן טיפול סיסטמי יעיל (p<0.001). בעידן שלאחר זמינות טיפול סיסטמי יעיל, ניתוח להסרת גרורות מלנומה לווה בעליה בהישרדות הכוללת, בהשוואה לגישת טיפול שלא כללה הסרה ניתוחית של הגרורות (p=0.022).

ממצאי המחקר תומכים בתועלת ההישרדותית של ניתוחים להסרת נגעים גרורתיים בחולים עם מלנומה ממארת.

Am J Surg, May 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה