שיווק ומנהל רפואי

SPF הינו רק חלק מתהליך בחירת קרם הגנה (Pigmentary Disorders Exchange Symposium)

בכנס הראשון להפרעות פיגמנטריות הוצג כי במתן המלצה על קרם הגנה יש להתחשב במספר רב של גורמים שכוללים גם SPF, אך גם את סוג העור, הסיכון לצריבה או שיזוף, הפרעות בסיסיות של העור ועוד

בכנס הראשון להפרעות פיגמנטריות הוצג כי במתן המלצה על קרם הגנה יש להתחשב במספר רב של גורמים שכוללים גם SPF (Sun Protection Facto – מדד להגנה מפני קרינה הניתנת על ידי תכשיר מסוים) אך גם את סוג העור, הסיכון לצריבה או שיזוף, הפרעות בסיסיות של העור, תרופות קבועות אותן המטופל נוטל ועוד. פרופ’ סוזן סי טיילור,  פרופסור לדרמטולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, פילדלפיה אמרה כי “אם מטופלים סובלים מיתר לחץ דם, למשל, התרופות לטיפול בבעיה זו עלולות לגרום לרגישות יתרה לאור שמש”. היא הוסיפה כי היא נחרדה מתוצאות מחקר שנערך לאחרונה, שמצא כי אחוזים גבוהים מרופאי העור לעיתים נדירות, אם בכלל, לוקחים בחשבון את סוג העור של המטופל טרם ההמלצה על תכשיר הגנה מהשמש. פרופ’ טיילור, המשמשת גם כסגנית יו”ר גיוון, שוויון והכלה במחלקה לדרמטולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה, ציינה כי השימוש בקרם הגנה שונה במידה ניכרת לפי הגזע.

במחקר שכלל 8,952 מבוגרים בארצות הברית שדיווחו כי הם רגישים לשמש, נמצא כי מבוגרים עם צבע עור כהה השתמשו בקרם הגנה במידה פחותה באופן משמעותי בהשוואה למבוגרים לבנים שאינם היספנים.

במחקר, מבוגרים כהי עור שאינם היספנים ומבוגרים היספנים היו השתמשו בסבירות נמוכה יותר באופן מובהק בתכשירי הגנה מהשמש עם SPF גבוה מ-15. פרופ’ טיילור אמרה כי עבור מטופלים עם גווני עור בהירים יותר, על הרופאים להמליץ ​​על תכשירים המכילים אנזימים לתיקון DNA כגון פוטוליאזות וכאלה המכילים נוגדי חמצון שיכולים למנוע נזק ל-DNA.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה