שיווק ומנהל רפואי

שכיחות מוגברת של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בקרב חולים עם אובדן שמיעה פתאומי (Otolaryngol Head Neck Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Otolaryngology – Head and Neck Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בקרב חולים עם אובדן שמיעה תחושתי-עצבי פתאומי (SNHL, או Sensorineural Hearing Loss) תועדה שכיחות גבוהה של גורמי סיכון קרדיווסקולאריים, כולל סוכרת, יתר לחץ דם ודיסליפידמיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעה באספקת דם לאוזן הפנימית הינה אחת מבין מספר אטיולוגיות אפשריות לאובדן שמיעה תחושתי-עצבי פתאומי. כעת הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים להערכת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם אובדן שמיעה פתאומי.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed/Medline, OVID, EMBASE, Cochrane ו-Web of Science לזיהוי מחקרים שכללו חולים עם אובדן שמיעה תחושתי-עצבי פתאומי ולפחות גורם סיכון קרדיווסקולארי אחד.

מבין 532 מאמרים, 27 ענו על קריטריוני המחקר (19 מחקרי מקרה-ביקורת, 4 מחקרי עוקבה ו-4 סדרות מקרים). מבין אלו, 24 נכללו במטה-אנליזה עם 77,566 חולים (22,620 חולים עם SNHL, 54,946 ביקורות תואמות).

מהנתונים עולה כי בקרב חולים עם אובדן שמיעה הולכתי-עצבי פתאומי תועד סיכוי גבוה יותר לאבחנה של סוכרת (יחס סיכויים של 1.61, p<0.00001) ויתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.50, p=0.002). עוד דווח על הבדל ממוצע מתוקן גבוה יותר ברמות כולסטרול כולל של 11.09 מ”ג/ד”ל (p=0.004) בחולים עם SNHL, בהשוואה לביקורות.

מהנתונים עולה כי לא היו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעורי עישון, רמות HDL, טריגליצרידים או מדד מסת גוף.

ממצאי המחקר עשויים להעיד על סיכון קרדיווסקולארי מוגבר בקרב חולים עם אובדן שמיעה תחושתי-עצבי פתאומי. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את החשיבות של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם אובדן שמיעה פתאומי.

Otolaryngol Head Neck Surg. 2023 Mar 5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה