שיווק ומנהל רפואי

התועלת של העלאת מינון ב-Golimumab בחולים עם קוליטיס כיבית (Aliment Pharmacol Ther)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Alimentary Pharmacology & Therapeutics מדווחים חוקרים מצרפת על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במחצית מהחולים עם קוליטיס כיבית שאיבדו תגובה לטיפול ב- Golimumab (סימפוני) הושגה תגובה חוזרת לטיפול התרופתי לאחר העלאת מינון הטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים אובדן תגובה לטיפול ב- Golimumab מתוארת בקרוב ל-40% מהחולים עם קוליטיס כיבית. בניגוד למעכבי TNF אחרים, אין מחקרי להערכת הקורלציה בין רמות Golimumab בדם ובין התגובה להגברת Golimumab. מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של הגברת טיפול ב- Golimumab ולזהות את הסף הטוב ביותר של רמות Golimumab בדם לפני הגברת טיפול המנבא תגובה לטיפול.

המחקר כלל את החולים עם קוליטיס כיבית פעילה בהם תועד אובדן תגובה לטיפול ב- Golimumab במחקר עוקבה פרוספקטיבי. בחולים בהם תועד אובדן תגובה לטיפול במינון 50 מ”ג כל ארבעה שבועות ו-100 מ”ג כל ארבעה שבועות הוגבר הטיפול התרופתי ל-100 מ”ג כל 4 שבועות ו-100 מ”ג כל שבועיים, בהתאמה. היעילות והבטיחות נבחנו לאחר 2-4 שבועות ולאחר 4-8 שבועות מהגברת הטיפול. רמות Golimumab ונוגדנים כנגד Golimumab בדם נבחנו בכל ביקור.

מדגם המחקר כלל 47 חולים (50% נשים, גיל חציוני של 39 שנים) אשר טופלו ב- Golimumab למשך חציון של 20.4 שבועות. חציון רמות Golimumab בדם לפני הגברת הטיפול עמדו על 2.23 מק”ג/מ”ל ורק בחולה אחד (2.1%) הייתה עדות לנוגדנים כנגד התרופה.

לאחר 2-4 שבועות, שיעורי התגובה הקלינית עמדו על 40% מהחולים, שיעורי הפוגה קלינית עמדו על 10%, שיעורי תגובה אנדוסקופית עמדו על 33% ושיעורי הפוגה אנדוסקופית עמדו על 23%. לאחר 4-8 שבועות, ב-44% מהחולים הייתה עדות לתגובה קלינית, ב-22% תועדה הפוגה קלינית, ב-45% תועדה תגובה אנדוסקופית וב-41% הפוגה אנדוסקופית.

חציון רמות Golimumab לפני הגברת הטיפול לא היה שונה משמעותית בין חולים שהגיבו לטיפול ואלו שלא הגיבו להגברת הטיפול (2.13 מק”ג/מ”ל בהשוואה ל-3.37 מק”ג/מ”ל, בהתאמה, p=0.14).

הגברת הטיפול ב- Golimumab למינון של 100 מ”ג כל 4 שבועות, בהשוואה לטיפול כל שבועיים, לוותה בסיכוי גבוה כפליים להשגת הפוגה קלינית (יחס סיכויים של 1.98, רווח בר-סמך 95% של 1.06-3.70).

רמות התרופה בדם בתחילת המחקר או נוכחות נוגדנים כנגד התרופה לא נקשרו עם סיכויי השגת תגובה או הפוגה אנדוסקופית או קלינית.

במהלך 24 שבועות המעקב תועדו שני אירועים חריגים חמורים, מקרה אחד של זיהום ומקרה אחד של התלקחות קוליטיס כיבית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהגברת מינון טיפול ב- Golimumab בחולים עם קוליטיס כיבית בהם תועדה תגובה ראשונית לטיפול התרופתי, אשר נעלמה בהמשך. מהנתונים עולה עוד כי ניטור תרפויטי לא ניבא תגובה לאחר אופטימיזציה של הטיפול ב- Golimumab.

Aliment Pharmacol Ther, Feb 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

  • תוצאות מבטיחות לטיפול התחלתי משולש בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    תוצאות מבטיחות לטיפול התחלתי משולש בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    טיפול משולש הכולל מטפורמין, Dapagliflozin ו-Saxagliptin מהווה גישת טיפול יעילה ובטוחה לחולים עם סוכרת מסוג 2 שלא קיבלו טיפול תרופתי קודם, בהשוואה להגברת עצימות הטיפול, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism. ההנחיות הנוכחיות ממליצות על טיפול משולב מוקדם להפחתת הסיכון לסיבוכי סוכרת ומניעת אינרציה קלינית בחולים עם סוכרת מסוג 2. […]

  • היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    היעילות והבטיחות של Donidalorsen כנגד אנגיואדמה תורשתית (N Engl J Med)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine עולות עדויות חדשות התומכות במתן Donidalorsen כטיפול מניעתי בחולים עם אנגיואדמה תורשתית לאחר שהוכח כי הטיפול התרופתי הפחית את שיעור התלקחויות המחלה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אנגיואדמה תורשתית הינה הפרעה נדירה, המתאפיינת באירועים חוזרים של נפיחות העלולה להיות מסכנת-חיים.  טיפול מונע ארוך-טווח עשוי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה