שיווק ומנהל רפואי

מדד חיזוי סיכון לאסתמה מנבא היטב את הסיכון להתפתחות אסתמה בגיל מוקדם (מתוך כנס ה-AAAAI)

נתונים שהוצגו במהלך כנס ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology תומכים בשימוש במדד Pediatric Asthma Risk Score (או PARS) לניבוי הופעה מוקדמת של אסתמה באוכלוסיות שונות של ילדים בגילאי 5 עד 10 שנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמדד PARS מצוי בשימוש בלמעלה מ-160 מדינות ברחבי העולם, הם ביקשו לאשר את הדיוק של מדד זה באמצעות מטה-אנליזה שכלל 5,674 ילדים בגילאי 5-10 שנים מסביבת Children’s Respiratory and Environmental Workgroup להוכחת התוקף של מדד PARS, אשר פותח בשנת 2018, תוך השוואתו למדד API (או Asthma Predictive Index)

הסקירה כללה ילדים מ-10 אוכלוסיות שונות לפי גזע, מוצא אתני, מין ועשור לידה במטרה לבחון את היכולת המנבאת של הכלי בקבוצות שונות בארצות הברית.

בתשעה מבין עשרה מדגמים, השטח מתחת לעקומה של מדד PARS היה גדול יותר משמעותית בהשוואה למדד API. יתרה מזאת, החוקרים לא מצאו הבדלים בשטח מתחת לעקומת ה-PARS לפי סוג העוקבה, כולל ילדים בסיכון גבוה או בסיכון ממוצע.

מהנתונים עולה כי לששת המרכיבים שנכללו במדד PARS היה משקל דומה לזה שתואר במחקרים המקוריים.

מממצאי המחקר תומכים בשימוש במדד PARS לו יכולת חיזוי מצוינת ותוצאות מהימנות באוכלוסיות הטרוגניות שונות והחוקרים מאמינים כי מדד PARS עשוי לשמש כמדד הזהב לחיזוי הסיכון לאסתמה בילדים. רופאים יכולים להיעזר במדד PARS ביומיום במטרה לספק להורים הערכה מדויקת, מותאמת אישית וקלה להבנה של הסיכון של הילד לפתח אסתמה.

מתוך כנס ה-AAAAI

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה