שיווק ומנהל רפואי

טיפול ADT ארוך-טווח אינו משפר תוצאות בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון-גבוה (מתוך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium)  

סרטן ערמונית

טיפול ADT (או Androgen-Deprivation Therapy) ארוך-טווח כחלק מגישת טיפול משולשת לא הוביל לשיפור התוצאות בגברים עם סרטן ערמונית מקומי בסיכון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3 שפורסמו במהלך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium. ממצאי המחקר מעידים כי ניתן לשלב את הטיפול הקרינתי עם טיפול ADT קצר יותר, ללא פגיעה בהישרדות החולים.

טיפול משולש כולל קרינה חיצונית, ברכיתרפיה ו-ADT ומהווה גישת הטיפול המקובלת כנגד סרטן ערמונית בסיכון גבוה. עם זאת, המשך האופטימאלי של ADT אינו ידוע.

מחקר TRIP הינו מחקר רב-מרכזי שנועד לקבוע אם 30 חודשי טיפול ADT הובילו לתוצאות טובות יותר, בהשוואה ל-6 חודשי טיפול, כאשר ניתנו בשילוב עם ברכיתרפיה וקרינה חיצונית.

המחקר כלל 37 בתי חולים מיפן עם 332 גברים (גיל חציוני של 70 שנים; טווח 50-79 שנים) עם סרטן ערמונית ממוקם ובסיכון-גבוה, אשר הוגדר בנוכחות אחד מהבאים: שלב קליני T2C-T3A, ריכוז PSA מעל 20 ננוגרם/מ”ל, או מדד גליסון של 8 ומעלה.

בכל הגברים תועדה יכולת תפקודית של 0 או 1 לפי ECO, ללא קשריות אזוריות. חציון רמות PSA ההתחלתיות עמד על 16.2 ננוגרם/מ”ל. בשליש מהחולים (32%) תועד מדד גליסון של 8 נקודות, ב-19% מדד גליסון עמד על 9-10 וב-43% תועדו מאפיינים בדרגת סיכון גבוהה יותר.

כל הגברים קיבלו שישה חודשי טיפול ADT עם ברכיתרפיה ולאחר מכן קרינה חיצונית. החוקרים חילקו באקראי 167 גברים לקבלת 24 חודשים נוספים של טיפול ADT אדג’וונטי ו-165 גברים לזרוע מעקב בלבד.

חציון משך המעקב עמד על 9.3 שנים בזרוע הטיפול קצר-טווח ועל 9 שנים בזרוע הטיפול ארוך-טווח. בעת ניתוח הנתונים, 24 חולים בכל קבוצה הלכו לעולמם.

מהתוצאות עלה כי לא היו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי ההיארעות המצטברים של התקדמות ביוכימית בין זרוע טיפול קצר-טווח וארוך-טווח לאחר 9 שנים (10.4% לעומת 9.5%). כאשר תמותה נבחנה כסיכון מתחרה, שיעורי ההתקדמות הביוכימית עמדו על 12.4% בזרוע הטיפול קצר-טווח ועל 14% בזרוע טיפול ארוך-טווח, כאשר ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בשיעורי ההיארעות המצטברים של התקדמות קלינית, גרורות מרוחקות, טיפול הצלה או תמותה ספציפית למחלה.  שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר 9 שנים לא היו שונים משמעותית בין זרוע טיפול קצר-טווח וזרוע טיפול ארוך-טווח (87.2% לעומת 85.9%).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בתחלואה בדרגה 3 על-רקע טיפול אנדוקריני (0.6% לעומת 1.8%), או בתחלואה בדרגה 3 ומעלה על-רקע טיפול קרינתי (1.2% לעומת 0.6%) בין זרוע טיפול קצר-טווח וזרוע ארוך-טווח.

ממצאי המחקר אינם מעידים על תועלת טיפול ADT ארוך-טווח לעומת טיפול קצר-טווח מבחינת הישרדות ללא-התקדמות ביוכימית בחולים עם סרטן ערמונית בסיכון גבוה תחת טיפול משולב עם קרינה.

מתוך כנס ה-ASCO Genitourinary Cancers Symposium

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שילוב Sorafenib עם TACE משפר הישרדות חולים עם הישנות סרטן כבד (JAMA Oncol)

    שילוב Sorafenib עם TACE משפר הישרדות חולים עם הישנות סרטן כבד (JAMA Oncol)

    בהשוואה ל-TACE (או Transarterial Chemoembolization) בלבד, שילוב Sorafenib עם TACE עשוי להביא לשיפור ההישרדות הכוללת והישרדות ללא התקדמות מחלה בחולים עם הישנות סרטן כבד בשלב בינוני עם חדירה מיקרווסקולארית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם הישנות סרטן כבד בשלב בינוני הפרוגנוזה אינה טובה, כאשר TACE […]

  • טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי טיפול בתכשירים ממשפחת GLP-1RA בחולים עם סוכרת מסוג 2 עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות שנקשרו עם השמנה, בהשוואה לטיפול באינסולין. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 הם תכשירים המשמשים לטיפול בהשמנה וסוכרת, כאשר המשפחה כוללת את התכשירים Wegovy, Ozempic, Zepbound […]

  • הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    במבוגרים עם השמנת-יתר המצליחים לרדת במשקל גופם נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע השמנה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 105,472 מבוגרים עם השמנה ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות ממרפאת קליבלנד בין 2000 עד 2022. נתוני מדד מסת גוף נאספו אודות כל משתתף והחוקרים […]

  • שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית ממארת. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העומס הפסיכולוגי של מלנומה עורית עשוי להשפיע על מכלול הטיפול בחולים, כולל היענות לטיפול, סיכויי הישנות ותמותה. עם זאת, אין נתונים רבים אודות השכיחות וגורמי הסיכון לחרדה ודיכאון באוכלוסיית […]

  • האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    בחולים עם מלנומה בשלב III לאחר התערבות ניתוחית, טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib הפחית את הסיכון לתמותה בהיקף של 20% לעומת פלסבו, אם כי התועלת ההישרדות הכוללת לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine. בחולים עם מוטציית BRAF V600E הטיפול המשולב הפחית את הסיכון […]

  • אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בחולים עם אורטיקריה תועדה עליה של 49% בסיכון להתפתחות מחלה ממארת בשנה הראשונה לאחר האבחנה, עם ירידה בסיכון ל-6% בשנים הבאות. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגרים בדנמרק ובחן את היארעות הסיכון לממאירות בקרב חולים עם אורטיקריה בהשוואה לסיכון לממאירות […]

  • הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    בהשוואה לחולים עם אבחנה של סרטן מעי גס ורקטום בגיל אופייני, באלו עם הופעה מוקדמת של המחלה הממארת לא תועד סיכון מוגבר למחלה מתקדמת ולכן אין צורך בבדיקות קולונוסקופיה תדירות יותר בהשוואה להמלצות בהנחיות הנוכחיות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות העלייה בהיארעות הופעה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה