שיווק ומנהל רפואי

אבחנה של NSTEMI מלווה בסיכון גבוה כפליים לתמותה בחולים עם מחלת מעי דלקתית (מתוך כנס ה-Crohn’s and Colitis Congress)

בחולים עם מחלת מעי דלקתית ואבחנה של אוטם לבבי ללא עליות מקטע ST (או NSTEMI) תועדו שיעורי תמותה גבוהים יותר, לצד עליה במשך האשפוז ועלויות טיפול רפואי, בהשוואה לחולים עם מחלת מעי דלקתית בלבד, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Crohn’s and Colitis Congress.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של NSTEMI בשילוב עם מחלת מעי דלקתית על מערכת הבריאות. הם בחנו את הנתונים ממאגר Nationwide Inpatient Sample בין השנים 2015 ו-2019 לזיהוי חולים עם מחלת מעי דלקתית ו-NSTEMI (סך כולל של 89,460 חולים), בהשוואה לחולים עם מחלת מעי דלקתית בלבד (סך כולל של 447,300 חולים).

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחסי הסיכויים לתמותה באשפוז, משך אשפוז ממוצע ועלויות טיפול רפואי, לאחר תקנון לגיל, מגדר, גזע, גורם מבטח, סוג וגודל בית החולים, אזור בית החולים ומאפיינים דמוגרפיים אחרים.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים עם מחלת מעי דלקתית ואבחנה של NSTEMI תועדו שיעורי תמותה גבוהים כפליים (יחס סיכויים של 2.16, רווח בר-סמך 95% של 1.29-3.66), משך אשפוז ארוך משמעותית (2.25+, רווח בר-סמך 95% של 0.82-3.67) והוצאות טיפול רפואי גבוהות יותר (הבדל של 42,710.89 דולרים) בהשוואה לחולים עם מחלת מעי דלקתית, ללא אוטם לבבי.

מעבר לעליה בסיכון לתמותה, הארכת משך אשפוז והגדלת הוצאות הטיפול הרפואי בקרב חולים עם מחלת מעי דלקתית ואבחנה של NSTEMI, בהשוואה לאלו עם מחלת מעי דלקתית בלבד, החוקרים זיהו מספר גורמים שניבאו תוצאים אלו, כולל אלח-דם, נזק כלייתי חד, הפרעת תזונה ואירועי אספירציה. ממצאים אלו מדגישים את חשיבות ניטור אחר סיבוכים אפשריים אלו; כאשר התערבות מוקדמת עשויה לשנות את התוצאות ולהפחית את שיעורי תחלואה, תמותה ועלויות טיפול.

החוקרים כותבים כי על רופאים להיות מודעים לסיבוכים העלולים להחמיר את התוצאות בחולים עם מחלת מעי דלקתית ו-NSTEMI. ניטור מוקדם אחר התפתחות אלח-דם, נזק כלייתי חד או אספירציה עשוי להשפיע משמעותית על תוצאות הטיפול בחולים אלו.

מתוך כנס ה-Crohn’s and Colitis Congress

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה