שיווק ומנהל רפואי

קשישים עם אפילפסיה בגיל מבוגר בסיכון מוגבר לדמנציה (Clin Neurol Neurosurg)

בקשישים עם הופעה מאוחרת של אפילפסיה סיכון מוגבר לדמנציה, בהשוואה לקשישים ללא-אפילפסיה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Neurology and Neurosurgery. עוד עולה מהנתונים כי סוכרת הינה גורם סיכון אפשרי לדמנציה באוכלוסיית קשישים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמחקרים קודמים הצביעו על סיכון גבוה לדמנציה בקשישים עם הופעה מאוחרת של אפילפסיה, העדויות בנושא שנויות במחלוקת וגורמי הסיכון אינם מובנים היטב. כעת הם השלימו סקירה שיטתית להערכת הסיכון לדמנציה בקשישים עם הופעה מאוחרת של אפילפסיה.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed ו-Web of Science לזיהוי מחקרי עוקבה בנושא דמנציה בקשישים עם הופעה מאוחרת של אפילפסיה.

הסקירה כללה שבעה מחקרים ומהנתונים עלה סיכון גבוה כפליים לדמנציה בקשישים עם אפילפסיה, בהשוואה לאלו ללא אפילפסיה (יחס סיכון של 2.1, p=0.00). דמנציה הייתה נפוצה יותר בנשים לעומת גברים, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (1.2% לעומת 0.8%). בהשוואה לאלו ללא הופעה מאוחרת של אפילפסיה, באלו עם אפילפסיה בגיל מבוגר תועדו שיעורי היארעות גבוהים יותר משמעותית של סוכרת (14.1% לעומת 10.9%, p<0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על סיכון מוגבר לדמנציה בקשישים עם הופעה מאוחרת של אפילפסיה, בפרט בנוכחות אבחנה של סוכרת.

 

Clin Neurol Neurosurg. 2022 Oct 29

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה