שיווק ומנהל רפואי

מוות של בן משפחה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה של חולים עם אי-ספיקת לב (JACC: Heart Failure)

לאבל עקב מות בן משפחה השפעה משמעותית על חולי אי-ספיקת לב ומנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JACC: Heart Failure עולה כי מוות של בן משפחה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה של חולים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההשפעה של דחק על הפרוגנוזה של חולי אי-ספיקת לב אינה מובנת היטב. כעת הם בחנו אם המוות של קרוב משפחה, גורם דחק חמור, מלווה בסיכון מוגבר לתמותה של חולים עם אי-ספיקת לב.

החוקרים אספו נתונים אודות 490,527 חולים ממאגר Swedish Heart Failure Registry במהלך 2000-2018 ו/או במאגר Swedish Patient Register עם אבחנה עיקרית של אי-ספיקת לב במהלך 1987-2018. מידע אודות מות בני משפחה (ילדים, הורים, נכדים, אחאים ובני/בנות זוג), משתנים סוציו-דמוגרפיים ונתונים הנוגעים למצב הרפואי נאספו ממספר מאגרים מבוססי-אוכלוסייה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין אבל ובין תמותה.

מהנתונים עולה כי אובדן בן משפחה לווה בסיכון מוגבר לתמותה (סיכון יחסי מתוקן של 1.29, רווח בר-סמך 95% של 1.27-1.30). הקשר לא היה מוגבל רק לתמותה קרדיווסקולארית של בן משפחה או מוות מסיבות טבעיות אחרות, אלא תואר גם במקרים של מוות מסיבות שאינן טבעיות.

הסיכון לתמותה של חולי אי-ספיקת לב היה גבוה יותר במקרה של מות שני בני משפחה, בהשוואה למוות של קרוב משפחה אחד והסיכון הגבוה ביותר תואר במהלך השבוע הראשון לאחר מות קרוב המשפחה.

הקשר בין אבל ובין סיכון מוגבר לתמותה של חולי אי-ספיקת זוהה במקרים של מות ילד, בן/בת זוג, נכד ואח/ות, אך לא במקרה של מוות של הורה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון אם גורמי דחק פחות חמורים גם עשויים לתרום לפרוגנוזה גרועה של חולי אי-ספיקת לב ולבחון את המנגנונים בבסיס הקשר הנ”ל.

 

JACC: Heart Failure, Oct 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה