שיווק ומנהל רפואי

חולים שחלו בקורונה בסיכון לסיבוכים נוירולוגיים שנה לאחר הזיהום הנגיפי (Nat Med)

בקרב חולים ששרדו 30 ימים לאחר זיהום בנגיף קורונה תועד סיכון מוגבר להפרעות נוירולוגיות לאחר שנה אחת, בהשוואה לאלו שלא נדבקו בנגיף, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Nature Medicine.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Department of Veterans Affairs ליצירת מדגם שכלל 154,068חולים עם זיהום בנגיף קורונה והשוו אותם אל מול כ-5.6 מיליון ביקורות שלא נדבקו בנגיף. המטופלים בשתי הקבוצות היו במעקב לאורך שנה אחת.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו שחלו בקורונה תועד סיכון מוגבר למגוון רחב של הפרעות נוירולוגיות, כולל הפרעות צרברווסקולאריות, קוגניטיביות וזיכרון, מערכת עצבים היקפית, תפקוד אקסטרה-פירמידאלי ותנועה, מערכת שריר-שלד וחישה, בין היתר.

החוקרים כותבים כי בחולים עם COVID-19 עליה של 42% בסיכון להתפתחות סיבוכים נוירולוגיים בשנה שלאחר הזיהום הנגיפי, עליה המתורגמת לנטל של 7% מהחולים שנדבקו בנגיף.

מהנתונים עולה כי הסיכון לסיבוכים נוירולוגיים תואר בקרב אלו שנדבקו בנגיף אך היה גבוה יותר בקרב חולים שאושפזו בשל COVID-19.

ממצאי המחקר מצטרפים לעדויות שעלו ממספר מחקרים קודמים והראו כי זיהום בנגיף הקורונה עשוי להוביל לסיבוכים מאוחרים כמעט בכל איבר בגוף. לאור זאת, ישנה חשיבות רבה בפיתוח תכניות מחקר להבנה טובה יותר, מניעה וטיפול במקרים של השלכות מאוחרות של זיהום בנגיף הקורונה (Long COVID).

החוקרים קוראים למערכות הבריאות לפתח מסלולי טיפול במטרה לסייע במתן מענה לצרכיי הטיפול הרב-מערכתיים של חולים שפיתחו סיבוכים ממושכים של זיהום בקורונה.

 

Nat Med, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה