שיווק ומנהל רפואי

טיפול במעכבי SGLT-2 עשוי להפחית את הסיכון לדלקת ריאות והלם ספטי בחולי סוכרת (J Clin Endocrinol Metab)

 טיפול בתרופות ממשפחת מעכבי SGLT-2 (או Sodium Glucose Cotransporter) בחולים עם סוכרת עשוי להפחית את הסיכון לדלקת ריאות והלם ספטי, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 סיכון מוגבר לדלקת ריאות והלם ספטי. התרופות המסורתיות להפחתת רמות סוכר בדם נקשרו לאחרונה עם סיכון מוגבר לזיהומים, אך לא ברור אם טיפול במעכבי SGLT-2, תרופות בעלות השפעה פליאוטרופית/נוגדת-דלקת, עשוי להפחית את הסיכון לדלקת ריאות והלם ספטי באוכלוסייה זו.

 החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, Embase ו-ClinicalTrials.gov לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרי-פלסבו להערכת מעכבי SGLT-2 בחולים עם סוכרת ונתונים אודות דלקת ריאות ו/או הלם ספטי.

 הסקירה כללה 26 מחקרים עם 59,264 חולים, מהם 1.9% פיתחו דלקת ריאות ו-0.2% פיתחו הלם ספטי.

 מהנתונים עולה כי בהשוואה לפלסבו, טיפול במעכבי SGLT-2 הפחית משמעותית את הסיכון לדלקת ריאות (סיכון יחסי של 0.87, רווח בר-סמך 95% של 0.78-0.98) והלם ספטי (סיכון יחסי של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.44-0.95). לא תועדה הטרוגניות משמעותית בגודל ההשפעה בין המחקרים השונים.

 מניתוח לפי תתי-קבוצות לפי סוג מעכב SGLT-2, מחלות רקע, איזון גליקמי, משך סוכרת ואורך המעקב עלו תוצאות דומות ללא עדות להטרוגניות משמעותית.

 החוקרים כותבים כי דרושים מחקרים נוספים במטרה לאשר את ההשערה שהועלתה במחקר זה לפיה הטיפול התרופתי במעכבי SGLT-2 עשוי לספק הגנה מפני דלקת ריאות והלם ספטי בחולי סוכרת.

 

J Clin Endocrinol Metab, Oct 1, 2022

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה