שיווק ומנהל רפואי

עדויות חדשות תומכות בהשגת יעד המוגלובין מסוכרר מתחת ל-7% למניעת רטינופתיה ונפרופתיה בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש המדגישות את חשיבות שמירה על ריכוז המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7% למניעת רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית ומאקרו-אלבומינוריה בחולים עם סוכרת מסוג 1.

מחקר Vascular Diabetic Complications in Southeast Sweden, מחקר תצפיתי מבוסס-אוכלוסייה, כלל 447 חולים עם סוכרת מסוג 1 שהיו מתחת לגיל 35 ואובחנו בין 1983 עד 1987 בדרום-מזרח שבדיה. המשתתפים היו במעקב החל מאבחנת סוכרת מסוג 1 ועד ינואר 2019.

החוקרים בחנו את הממוצע המשוקלל של המוגלובין מסוכרר לאורך זמן וסיווגו את הסיבוכים על-פי האיזון הגליקמי.

לאחר 32 שנות מעקב, 64% מהמשתתפים אובחנו עם רטינופתיה סוכרתית לא-פרוליפרטיבית, 27% אובחנו עם רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית, 9% לא סבלו מרטינופתיה, ב-83% לא הייתה עדות למיקרו-אלבומינוריה, ב-9% הייתה עדות למיקרו-אלבומינוריה וב-8% תועדה מאקרו-אלבומינוריה. באלו עם ערכי המוגלובין מסוכרר כמעט-תקינים לא תועדה רטינופתיה או מאקרו-אלבומינוריה.

רמות המוגלובין מסוכרר הנמוכות ביותר שנקשרו עם רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית היו 7.3%. רמות רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית הנמוכות ביותר שנקשרו עם מאקרו-אלבומינוריה היו 8.1%. שיעורי הימצאות רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית ומאקרו-אלבומינוריה עלו עם עליה בהמוגלובין מסוכרר וב-74% מהחולים עם רטינופתיה סוכרתית פרוליפרטיבית וב-44% מאלו עם מאקרו-אלבומינוריה תועד המוגלובין מסוכרר משוקלל של מעל 9.5%.

שיעורי הימצאות שני הסיבוכים עלו לאורך 32 שנות המעקב ותועדו בנוכחות ערכי המוגלובין מסוכרר משוקלל נמוכים יותר, בהשוואה לערכים בהם תועדו סיבוכים לאחר 20-24 שנות מעקב. שיעורי הימצאות רטינופתיה עלו מ-14% בניתוח המוקדם ל-27% ושיעורי נפרופתיה עלו מ-4% ל-8%.

ממצאי המחקר מעידים כי על חולים עם סוכרת מסוג 1 לאורך לפחות 32 שנים לשמור על ריכוז המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7% לאורך זמן במידה ומעוניינים להימנע כליל מסיבוכים חמורים. הסיכון לפגיעה עינית או כלייתית עולה עם עליה ברמות המוגלובין מסוכרר.

 

Diabetes Care, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה