שיווק ומנהל רפואי

ניתוח בריאטרי עלול להביא לעליה בסיכון לאפילפסיה (Neurology)

 מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology עולה כי ניתוח בריאטרי עשוי להביא לעליה בסיכון להתפתחות אפילפסיה. הממצאים מצביעים על עליה של 45% בסיכון להתפתחות אפילפסיה לאחר ניתוח בריאטרי, כאשר בחולים עם אירוע מוחי לאחר ניתוח בריאטרי תועד סיכון גבוה פי 14 להתפתחות אפילפסיה, בהשוואה לאלו ללא היסטוריה של אירוע מוחי.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על סיכון מוגבר לאפילפסיה לאחר ניתוח בריאטרי להפחתת משקל; עם זאת, הקשר הנ”ל לא נבחן לעומק. כעת הם ביקשו לבחון את הסיכון לאפילפסיה לאחר ניתוח בריאטרי להפחתת משקל בהשוואה לחולים עם השמנה שלא נותחו וכן לזהות גורמי סיכון לאפילפסיה בקרב חולים לאחר ניתוח בריאטרי.

 מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים אדמיניסטרטיביים מאונטריו, קנדה. החוקרים התמקדו במבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה לאחר ניתוח בריאטרי בין יולי 2010 ועד סוף דצמבר בשנת 2016.  קבוצת הביקורת כללה מטופלים שאושפזו עם אבחנה של השמנה ולא עברו ניתוח בריאטרי באותה תקופה.

 מדגם המחקר כלל 16,958 משתתפים לאחר ניתוח בריאטרי ו-622,514 משתתפים עם השמנה שלא עברו ניתוח בריאטרי. לאחר ניתוח סטטיסטי, שיעורי אפילפסיה עמדו על 50.1 מקרים ל-100,000 שנות-אדם בקרב חולים לאחר ניתוח בריאטרי ועל 34.1 מקרים ל-100,000 שנות-אדם באלו שלא עברו ניתוח בריאטרי. יחס הסיכון להתפתחות אפילפסיה לאחר ניתוח בריאטרי עמד על 1.45 (רווח בר-סמך 95% של 1.35-1.56).

 בקרב משתתפים לאחר ניתוח בריאטרי, אירוע מוחי במהלך המעקב לווה בעליה של פי 14 בסיכון לאפילפסיה (יחס סיכון של 14.03, רווח בר-סמך 95% של 4.26-46.25).

 החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בקרב מבוגרים לאחר ניתוח בריאטרי תועד סיכון מוגבר להתפתחות אפילפסיה.

 

Neurology, Sep 28, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה