שיווק ומנהל רפואי

שיקום ביתי יעיל כמו שיקום מוסדי לשיפור תפקוד גפה עליונה לאחר אירוע מוחי (Clin Rehabil)

 במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Rehabilitation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם מגבלה בתפקוד מוטורי של גפה עליונה לאחר אירוע מוחי, ההשפעות של אימונים ביתיים הממוקדים בהתאוששות פעילות מוטורית של גפה עליונה, מיומנות ופעילות דומות לאלו שתוארו בעקבות שיקום במרכז ייעודי.

 במסגרת הסקירה השיטתית ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של אימונים ביתיים אל מול אימונים במסגרת מרכז ייעודי לשיפור גפה עליונה משותקת לאחר אירוע מוחי. הם ערכו חיפוש במאגרי AMED, MEDLINE, EMBASE CINAHL, Cochrane, PsycINFO ו-PEDro.

 הסקירה התמקדה במחקרים אקראיים שכללו מבוגרים בכל נקודת זמן לאחר אירוע מוחי. ההתערבות הניסיונית הייתה אימונים ביתיים אל מול אימונים במסגרת מרכז ייעודי. התוצאים שנבחנו כללו הערכות כוח, התאוששות מוטורית, מיומנות ופעילות.

 הסקירה כללה שמונה מחקרים עם 488 משתתפים. מרבית המחקרים (63%) כללו התערבויות תחת השגחה חלקית (השגחה בהיקף של 3-43%) ושלושה מחקרים כללו השגחה מלאה. מטה-אנליזה העידה על עדויות באיכות בינונית-עד-גבוהה לפיהן שיקום ביתי ושיקום מוסדי הדגימו השפעות דומות מבחינת התאוששות מוטורית (הבדל ממוצע של 1.4 נקודות; רווח בר-סמך 95% של 0.9- עד 3.8), מיומנות או תפקוד גפה עליונה (הבדל ממוצע של 0.1 נקודות, רווח בר-סמך 95% של 0.2- עד 0.4). ההשפעות על כוח הגפה גם היו דומות, אך איכות העדויות הייתה נמוכה.

 ממצאי המחקר מעידים כי שיקום ביתי יעיל כמו שיקום מוסדי לשיפור התפקוד המוטורי ומגבלות בתפקוד גפה עליונה בחולים לאחר אירוע מוחי.

 

Clin Rehabil. 2022 Aug 25

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה