שיווק ומנהל רפואי

האם חומצות שומן אומגה-שלוש עשויות לסייע במניעת אירועי דיכאון? (Nutrients)

מנתונים חדשים עולה כי הגברת הצריכה של חומצות שומן אומגה-שלוש בתזונה מלווה בסיכון נמוך יותר משמעותית לאירועי דכאון, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דיכאון פוגע בכ-264 מיליון אנשים ברחבי העולם. ממחקרים קודמים עולה כי הירידה בצריכת מוצרי מזון המכילים חומצות שומן אומגה-שלוש מלווה בעליה בהיארעות דיכאון.  עם זאת, העדויות אודות החשיבות האפשרית של חומצות שומן אומגה-שלוש בהתפתחות דיכאון אינן עקביות.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש ובין היארעות אירועי דכאון ב-13,879 מבוגרים בגילאי 39-64 שנים ובקשישים לאחר גיל 65 שנים שלקחו חלק במחקר ELSA-Brasil (Longitudinal Study of Adult Health), כאשר שאלוני תזונה שימשו צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש בתזונה.

המרכיבים התזונתיים בהם התמקדו החוקרים כללו חומצות שומן רב-בלתי-רוויות וחומצות שומן אומגה שלוש: ALA (Alpha-Linolenic Acid), EPA (Eicosapentaenoic Acid), DHA (Docosahexaenoic Acid) ו-DPA (Docosapentaenoic Acid).

החוקרים מדווחים כי צריכה של חומצות שומן אומגה-שלוש לוותה בירידה של 2-65% בסיכון לאירועי דיכאון בחולים עם היסטוריה של אירועי דכאון. בנוסף, צריכה של חומצות שומן ו-ALA לוותה בסיכון מופחת להופעה חדשה של אירועי דיכאון (ירידה של 9% ו-19%, בהתאמה).

מהניתוח הסטטיסטי עולה כי לחומצות שומן ממשפחת אומגה-שלוש השפעה מגנה מפני המשך אירועי דכאון. עוד עולה מהנתונים כי עליה בצריכת חומצות שומן אומגה-שלוש בתזונה לוותה בירידה בסיכון להתפתחות תסמיני דיכאון. צריכה בתזונה של חומצות שומן אומגה-שלוש (יחס סיכויים של 0.91, רווח בר-סמך 95% של 0.84-0.98), DHA (יחס סיכויים של 0.89, רווח בר-סמך 95% של 0.75-1.05), EPA (יחס סיכויים של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.39-1.20), DPA (יחס סיכויים של 0.66, רווח בר-סמך 95% של 0.33-1.25) ו-ALA (יחס סיכויים של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.59-0.91) עשויה להגן מפני המשך אירועי דיכאון והופעה חדשה של אירועי דכאון.

ממצאי המחקר מעידים על השפעה מגנה משמעותית של צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש מפני אירועי דיכאון במבוגרים.

 

Nutrients, Aug 7, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה