שיווק ומנהל רפואי

התועלת ארוכת הטווח של ניתוח בריאטרי במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 (Ann Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הפוגה בסוכרת לאחר ניתוח בריאטרי משפרת את תוחלת החיים הצפויה לצד שיפור סוציאלי, למרות העלויות הגבוהות של הפרוצדורות. התועלת הייתה גדולה במיוחד בקרב אלו המתאימים להתערבות בריאטרית על-פי ההנחיות הנוכחיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ניתוח בריאטרי עשוי להפוגה להפוגה בסוכרת במבוגרים עם השמנה נלווית, אך פחות מ-1% מהחולים מופנים להתערבות זו. ההתערבות הניתוחית מוגבלת כיום למבוגרים עם מדד מסת גוף של 35 ק”ג/מ2 ומעלה, אם כי ה-American Diabetes Association ממליץ על הרחבת האישור למדד מסת גוף עם 30 ק”ג/מ2 ומעלה.

על-בסיס מיקרו-סימולציה, החוקרים כימתו את סך הערך החברתי, שהוגדר כהבדל במצב הבריאותי במהלך החיים/תועלת כלכלית ועלות ההתערבות) של הפוגה בסוכרת על-רקע ניתוח בריאטרי בקרב מבוגרים עם סוכרת והשמנה. הם השוו את התוצאות הצפויות לאחר ניתוח אל מול טיפול קונבנציונאלי ברמת הפרט וברמת האוכלוסייה להערכת התוצאות על-פי היקף ההתערבויות כיום (1%) הקריטריונים הנוכחיים (מדד מסת גוף של 35 ק”ג/מ2 ומעלה) והרחבת שני אלו (מעל 1% ומדד מסת גוף של 30 ק”ג/מ2 ומעלה).

הרווח החברתי לכל אדם בעקבות הפוגה בסוכרת לאחר-ניתוח עמד על 264,670 דולרים תחת הקריטריונים הנוכחיים ועל 227,114 דולרים תחת הרחבת ההתוויות להתערבות בריאטרית, שיפור של 11.1% ו-9.16% בהשוואה לטיפול הקונבנציונאלי בחולים אלו.

התועלת הגדולה ביותר תועדה בהערכת צפי תוחלת החיים המתוקנת לאיכות, כאשר כיום מדובר ברווח של 194,706 דולרים ועם הרחבת הקריטריונים מדובר ב-169,002 דולרים; לאחר מכן, היו רווחים (51,395 דולרים לפי הקריטריונים הנוכחיים ו-46,466 דולרים לפי הקריטריונים המורחבים) וחסכון בהוצאות טיפול רפואי (41,769 דולרים ו34,866 דולרים, בהתאמה), אל מול עלות ההתערבות הניתוחית (23,200 דולרים).

הכפלת היקף הניתוחים הבריאטריים למטופלים העומדים בקריטריונים הקיימים כיום הוביל לתועלת הגדולה ביותר ברמת האוכלוסייה, בהשוואה להרחבת קריטריוני ההתאמה בלבד בהיקף הנוכחי של השלמת התערבויות אלו.

ממצאי המחקר מצביעים על היתרונות של ניתוח בריאטרי במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 ומדגישים את החשיבות של מאמצים להגברת יישום החולים המתאימים לניתוח בריאטרי, שכן זו האוכלוסייה בה תועד היתרון הגדול ביותר של ההתערבות.

 

Ann Surg. 2022 Jul 8

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה