שיווק ומנהל רפואי

סקירת תוצאות COVID-19 בילדים ומתבגרים (Pediatrics)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות זיהום בנגיף הקורונה בילדים ומתבגרים במדינות שונות. מהממצאים עולה כי למרות שיעורי תמותה נמוכים, שיעור האשפוזים, היפוקסמיה ודלקת ריאות היו גבוהים יותר בילדים עם COVID-19, בהשוואה לחולים בשפעת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הנתונים הדמוגרפיים, מחלות רקע, תסמינים, טיפול באשפוז ותוצאות הזיהום בילדים ומתבגרים שאובחנו או אושפזו עם COVID-19 אל מול חולים שאובחנו עם שפעת עונתית בשנת 2017-2018.

החוקרים התבססו על נתוני עולם-אמיתי בינלאומיים מרחבי אירופה (צרפת, גרמניה וספרד), דרום קוריאה וארצות הברת. הם כללו ילדים ומתבגרים שאובחנו ו/או אושפזו עם COVID-19 לפני גיל 18 שנים, בתקופה שבין ינואר ועד יוני 2020. החוקרים מתארים את המאפיינים הדמוגרפיים, מחלות רקע, תסמינים, טיפול באשפוז ותוצאות הזיהום, כולל אשפוז, דלקת ריאות, תסמונת מצוקה נשימתית חדה, תסמונת דלקתית רב-מערכתית בילדים ותמותה.

המחקר כלל נתונים אודות 242,158 ילדים ומתבגרים שאובחנו ו-9,769 חולים שאושפזו עם COVID-19, כמו גם נתונים אודות 2,084,180 ילדים ומתבגרים עם אבחנה של שפעת. הפרעות נוירו-התפתחותיות, מחלת לב ומחלות ממאירות היו נפוצות יותר בילדים שאושפזו לעומת אלו שאובחנו עם COVID-19.

קוצר נשימה, ברונכיוליטיס, הפרעה בחוש הריח ותסמינים גסטרואינטסינאליים היו נפוצים יותר בילדים עם COVID-19, בהשוואה לאלו עם שפעת.

הטיפולים באשפוז כנגד COVID-19 כללו שינוי ייעוד של תרופות זמינות להתוויות אחרות (פחות מ-10%) וטיפולים נלווים: סטרואידים סיסטמיים (6.8-7.6%), Famotidine (9.0-28.1%) ותכשירים אנטי-תרומבוטיים, כולל הפרין (2.0-21.4%), הפרין (2.2-18.1%) ו-Enoxaparin (2.8-14.8%).

שיעור האשפוזים נע בין 0.3-1.3% במדגם החולים שאובחנו עם COVID-19, כאשר לא תועדו מקרי תמותה לאחר 30 ימים.

סיבוכים לאחר 30 ימים, כולל היפוקסמיה ודלקת ריאות, היו נפוצים יותר באלו עם COVID-19 בהשוואה לילדים ומתבגרים עם שפעת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בהשוואה לשפעת, שיעורי אשפוזים, היפוקסמיה ודלקת ריאות גבוהים יותר בילדים ומתבגרים עם COVID-19. קוצר נשימה, אובדן חוש ריח ותסמינים גסטרואינטסינאליים עשויים לסייע בהבחנה בין שני המצבים. מגוון רחב של תרופות שימשו לטיפול בילדים מאושפזים עם COVID-19.

Pediatrics August 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה