שיווק ומנהל רפואי

הערכת ההיענות לטיפול תרופתי בקרב חולים עם מחלות ריאומטיות במהלך מגפת הקורונה (Arthritis Care Res)

שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי בחולים עם מחלות ריאומטיות במהלך מגפת הקורונה השתנה באופן נרחב ברחבי העולם, כאשר הבדלים באופן הדיווח ובשיטות המחקר בין מחקרים שונים מקשים על הערכה מסודרת של השפעת המגפה הזיהומית על ההקפדה על טיפול תרופתי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Arthritis Care & Research.

מטרת המחקר הייתה לזהות דיווחים אודות היענות לטיפול תרופתי בקרב חולים עם מחלות ריאומטיות במהלך מגפת הקורונה. הם ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE ו-CINAHL לזיהוי מחקרים רלבנטיים ובחנו את ההיענות לטיפול בהתאם להגדרות של שלוש בעיות נפרדות בנוגע לנטילת הטיפול התרופתי: אי-נטילת טיפול (כלומר, לא התחילו בטיפול או לא ניפקו מרשמים חדשים לטיפול), הקפדה לקויה (נטילה שלא בהתאם למינון או לתדירות המומלצת) והפסקת טיפול.

הסקירה כללה 31 מחקרים שעברו סיקור-עמיתים, מהם 25 תיארו נטילת טיפול תרופתי בקרב חולים עם מחלות ריאומטיות ו-6 התמקדו בטיפול תרופתי שניתן בידי אנשי צוות רפואי.

שיעורי ההימצאות הכוללים של חוסר היענות לטיפול תרופתי עמדו על 14.8% ושיעורי הפסקת טיפול תרופתי או אי-הקפדה על הטיפול התרופתי עמדו על 9.5% ו-9.6%, בהתאמה. במחקרים לא הייתה התייחסות לאי-התחלת טיפול תרופתי.

החוקרים כותבים כי מחקרים בעתיד לבחינת הנושא צריכים לכלול גישה אחיד ושקופה להגדרת ומדידת בעיות בנוגע לנטילת הטיפול התרופתי במטרה להבטיח תיאור מדויק של האפידמיולוגיה של הקפדה על טיפול תרופתי ולאפשר זיהוי של יעדים הפיכים לשיפור הטיפול בחולים.

Arthritis Care Res (Hoboken). 2021 Jul 5

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה