שיווק ומנהל רפואי

האיגוד לרפואת ילדים קורא לשר החינוך והבריאות לחזרה מבוקרת ללימודים ולרפואת הילדים הבלתי דחופה

האיגוד לרפואת ילדים קורא להחזיר לאלתר לפעילות את רפואת הילדים הבלתי דחופה ולפתוח את מוסדות החינוך. זאת בצורה מבוקרת, תחילה באזורים שאינם מוקדי התפרצות, תוך הקפדה על ריחוק פיזי וניטור ממוקד של התחלואה בקורונה.

לפניכם מכתבם של פרופ’ שי אשכנזי (בתמונה) ופרופ’ צחי גרוסמן לשרי החינוך והבריאות

לכבוד

שר החינוך ח”כ הרב רפי פרץ                                                 שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן

הנדון : האיגוד לרפואת ילדים קורא לחזרה מבוקרת לשגרת הרפואה והחינוך

שלום רב,

ההשבתה הכמעט מלאה של רפואת הילדים הבלתי דחופה וסגירת מוסדות החינוך היו נכונים לשעתם, עת התחלואה והתמותה מקורונה עלו בעולם באופן תלול.אולם בשבועות האחרונים הצטברו נתונים מכיוונים שונים המצדיקים שינוי בהמלצות.

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה, החולים הקשים ואלה המונשמים במגמת ירידה. לשמחתנו, שיעור ההדבקה בילדים הוא נמוך ביותר והנמוך באוכלוסייה; ובקרב הילד הנדבקים מרביתם ללא תסמינים כלל ולא נצפו מקרים קשים. אין עדות לכך שילדים מפיצים את המחלה.

מנגד, להקטנת שירותי הרפואה הבלתי דחופים תוצאות שליליות ברורות. שיעור הפונים לשירותי הרפואה המונעת פחת מאוד, שיעור המתחסנים בגיל שנה נגד חצבת-אדמת-חזרת-אבעבועות רוח ירד ב-30%, ילדים עם מחלות כרוניות לא טופלו וניתוחים ופעולות מתוכננות נדחו. סגירת מוסדות החינוך הפחיתה את הפעילות הגופנית של הילדים, פגעה בהרגלי הלמידה ואף שיבשה את הרגלי השינה שלהם הפרעות ששיקומן יארך זמן רב.  הנזק במצב הנוכחי עולה על התועלת !

לאור זאת האיגוד לרפואת ילדים קורא להחזיר לאלתר לפעילות את רפואת הילדים הבלתי דחופה ולפתוח את מוסדות החינוך. זאת בצורה מבוקרת, תחילה באזורים שאינם מוקדי התפרצות, תוך הקפדה על ריחוק פיזי וניטור ממוקד של התחלואה בקורונה.

בכבוד רב,

ראשי איגוד רופאי הילדים,

פרופ’ צחי גרוסמן, מזכ”ל      פרופ’ שי אשכנזי, יו”ר      

הערת המערכת:  יש לברך את ראשי האיגוד על צעד, יש יגידו אמיץ זה , שיסייע יש לקוות לראשי המערכת לנהל את המשבר והיציאה ממנו באופן מושכל ומאוזן יותר .                                                 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה