שיווק ומנהל רפואי

הסתדרות הרוקחים מביעה את התנגדותה החריפה למתווה המחירים לקנאביס רפואי שהוצע ע”י משרד הבריאות: פגיעה אנושה בתגמול הרוקח

ע”פ דיווח השבוע בדהמרקר, המחירון החדש שמשרד הבריאות מציע לקנאביס הרפואי מעורר זעם והתנגדות בקרב הסתדרות הרוקחים אשר אף הגדירה אותו במכתב שנשלח לבג”צ כ”מעשה הונאה” כלפי בתי המרקחת. 

במכתב מציינת הסתדרות הרוקחים שאימוץ המתווה שהוצע ע”י משרד הבריאות יפגע אנושות בהכנסות הרוקחים .

לטענת הסתדרות הרוקחים, המחירון המוצע ע”י משה”ב מקפח אותם באופן חמור: עד כה, מרווח הרוקח מכל ניפוק היה 25%-27% לכל 10 גרם (46-32 שקל ל-10 גרם), כאשר המתווה החדש יוריד את המרווח ל -6.7% למנה ממוצעת.

במכתב מציינת הסתדרות הרוקחים ש: “הקריאה הנכונה של המצב הוא כי שירות רוקחי הוא מיותר, חסר ערך מקצועי או כלכלי, ויכול להיעשות גם ללא תמורה. המשמעות האמיתית של הבקשה לצו פיקוח שמבקשת המדינה, היא כי על דעת המדינה, אין כל צורך ברוקחים או בתי מרקחת”.

במקביל, טוענת הסתדרות הרוקחים המתווה המוצע יעלה את התמורה שיקבלו מגדלי ומפיצי הקנאביס, שכן עד לפסיקת בג”ץ קיבלו חברות הקנאביס 146-112 שקל ל-10 גרם קנאביס כולל מע”מ, ואילו בעקבות השינוי יקבלו 150 שקל לכמות זהה.

מנגד, טוען משרד הבריאות הבהיר כי המחירון המוצע  לא יחליף את ועדת המחירים הממשלתית ושמדובר בפתרון זמני בלבד  שנועד להבטיח אספקת קנאביס למטופלים.

הסתדרות הרוקחים דורשת מבג”ץ לדחות את המתווה המוצע ע”י משרד הבריאות, ובכל מקרה לקיים דיון בהשתתפות כל הצדדים לפני קבלת ההחלטה בנושא.

לדיווח בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה