בית החולים אסותא אשדוד

בית החולים אסותא אשדוד – רקע
המכרז להקמת בית חולים באשדוד יצא לדרך לאחר מאבק של תושבי אשדוד שנמשך כעשור, במהלכו הם דרשו מהמדינה להקים בית חולים בעיר. אשדוד היא העיר החמישית בגודלה בישראל, והיחידה בעשרת הערים הגדולות בארץ שלא היה לה עד כה בית חולים בשטחה.
אסותא מרכזים רפואיים זכו במכרז להקמת בית החולים הציבורי באשדוד, לאחר שהמתמודדים האחרים פרשו מהמרוץ. על אף שמופעל על ידי אסותא, בית החולים באשדוד הוא ציבורי לכל דבר, משרת את מבוטחי כל קופות החולים  באופן שוויוני וצפוי לשרת כחצי מיליון מתושבי אשדוד והסביבה.

בבית החולים מבנה אשפוז מרכזי בן 9 קומות, שתיים מהן תת קרקעיות ומבנה למכונים ומרפאות בן 7 קומות. בבית החולים יבצעו את כל הטיפולים והפרוצדורות, למעט השתלות וניתוחי לב. בין המחלקות שפועלות בבית החולים: חדר מיון, חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, מחלקות אשפוז: פנימיות, קרדיולוגיה, כירורגיה כללית, אורתופדיה, אורולוגיה, כירורגיית ילדים, נשים בסיכון, מיילדות, פגיה, עיניים, אף אוזן גרון, מכונים ומרפאות: דיאליזה, אונקולוגיה, דימות, פיזיותרפיה, צנתורים, הפריה חוץ גופית, מכון לב. בית החולים הוא הממוגן ביותר בישראל, מה שמאפשר המשך הפעלתו גם במצבי חירום, ללא צורך בפינוי המטופלים למבנים חלופיים.

לבית החולים גויסו בכירי הרופאים בישראל, בעלי ניסיון מקצועי רב, ששמחו להצטרף לחזון הייחודי שמוביל בית החולים.

בית החולים משויך לאוניברסיטת בן גוריון וישמש בית חולים אוניברסיטאי. מחלקות בית החולים יספקו שירותי הוראה קלינית לסטודנטים של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, והאוניברסיטה תעניק מינויים אקדמיים לאנשי צוות מטעם בית החולים.
יו”ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ’ שוקי שמר, הוא האיש שהוביל את החזון לבניית בית החולים ומעורב בכל פרט ופרט בתכנון, בהקמה ובהפעלה, מנכ”לית בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, עו”ד רחל שמואלי ,יישמה את החזון והובילה את הליך בניית בית החולים וראש עיריית אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי, ליווה את הקמת בית החולים לאורך כל הדרך ונתן גיבוי מלא של העיריה.

אסותא במספרים
עלות בנייה, מכשור והקמה 1 מיליארד ; 5 שנים משך הבנייה ; 70 אלף מטר רבוע שטח בית החולים; 300 מיטות אשפוז; 200 חדרי אשפוז; 1200 עובדים; מתוכם  250 רופאים ו- 500 אחיות; 12 חדרי ניתוח; 8 חדרי לידה; 36 עמדות בחדר המיון; 13,000 סוגי ציוד ומכשור; 348 אלף מטר מעוקב חול נחפרו במסגרת הבנייה; 10,000 טון ברזל שולבו בבניה; 55 אלף מטר מעוקב בטון נוצקו במהלך הבנייה; 52 אלף מטר רבוע מרצפות ; 700 ק”מ של כבלי תקשורת הונחו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה