שיווק ומנהל רפואי

ד”ר אולגה בלושיצקי אונקולוגית קלינית ומומחית בהקרנות מונתה למנהלת יחידת הקרינה במכון הרדיותרפיה החדש שייפתח בקרוב במרכז הרפואי זיו

במסגרת ההכנות לפתיחתו והפעלתו של מכון הרדיותרפיה, המאובזר והמשוכלל עם ציוד חדשני מהמתקדמים בעולם, שיפתח בקרוב במרכז הרפואי זיו בצפת, גייס פרופסור ג’מאל זידאן, מנהל המערך האונקולוגי בזיו, כח אדם מקצועי ומיומן מהארץ ומחו”ל. בין התפקידים החדשים, מונתה

ד”ר אולגה בלושיצקי למנהלת יחידת הקרינה.

ד”ר בלושיצקי, רופאה מומחית בטיפולי קרינה לראש ולצוואר וקרינה פנימית (ברכיתרפיה בתחום הגניקולוגיה), שעשתה את התמחותה במחלקת אונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע ונמצאת בשלבי מעבר למגורים בגליל ביחד עם בני משפחתה.

ד”ר בלושיצקי מציינת, כי המטרה הניצבת לנגד עיניה, הינה שיפור חייהם של המטופלים תושבי הצפון והדאגה לכך שיקבלו את הטיפול החדשני והאיכותי ביותר הקיים. “אני רואה חשיבות עליונה, בהיותי חלק מיוזמה ותהליך שיעניקו לתושבי הצפון את השירות הרפואי המתקדם לו הם זקוקים וראויים, מבלי שיאלצו להתנייד למרכז הארץ או למקומות רחוקים אחרים על מנת לקבלו. תושבי הפריפריה זכאים לטיפול מקצועי ברמה גבוהה בדיוק כמו תושבי מרכז הארץ”.

העתקת מקום המגורים בעקבות תפיסה אידיאולוגית אינה זרה לד”ר בלושיצקי ,שעלתה לארץ בשנת 1999 מסיביר. “משמעות הציונות עבורי, הינה העלייה מרוסיה לישראל, כמו גם עבודתי כרופאה בדרום הארץ וכעת בצפונה והיותי חלק מפרויקט הקמה של שירות מתקדם עבור הקהילה. שלושת ילדיי מחונכים אף הם לערכי נתינה למען הזולת ורצון תמידי לשפר את הטעון שיפור”, אומרת ד”ר בלושיצקי.

המכשור במכון הרדיותרפיה החדש במרכז הרפואי זיו יובא מארה”ב והינו מהמתקדמים בעולם, כולל מאיץ קווי וסורק (CT ) סימולטור. ה-CT  סימולטור, בעל מערכות לייזרים וקואורדינטות המכוילת בהתאמה לקואורדינטות של המאיץ הקווי. מכשיר ה- CT סורק את גופם של המטופלים לסימון הנפחים הפיזיולוגיים המיועדים להקרנה. תכנית הטיפול הייעודית של החולה מועברת באמצעות מערכת הדמיה ממוחשבת למאיץ הקווי, לביצוע ההקרנות בדיוק מרבי.

בטיפול הרדיותרפי נעשה שימוש בקרינה מייננת, בעלת אנרגיה גבוהה, החודרת לאזור ספציפי בגוף ומשמידה את התאים הממאירים. כ- 60% מחולי הסרטן זקוקים להקרנות באחד משלבי הטיפול, בין אם כטיפול בלעדי, משלים לניתוח, או בשילוב עם תרופות. קיימות שתי שיטות עיקריות בטיפול באמצעות רדיותרפיה: הקרנה חיצונית (טלתרפיה) והקרנה המתבצעת מתוך הגוף (ברכיתרפיה), תוך שימוש במקור רדיואקטיבי (גרגרי יוד, מחטי אירידיום, צזיום ועוד). באופן הטיפול החדש בשיטת הטלתרפיה משתמשים כיום במאיצים קוויים, המייצרים קרינה באמצעות האצת אלקטרונים בתוך מסלול שבסופו מתרחשת התנגשות עוצמתית בין האלקטרונים למתכת כבדה. כתוצאה מכך, נפלטת קרינת רנטגן בעלת אנרגיה גבוהה וכושר חדירות רב, המאפשר פגיעה בתאים הסרטניים.

ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי הטיפול הקרינתי במדינת ישראל הינו מהמובילים והמתקדמים בעולם וכי לקראת פתיחתו הצפויה של מכון הרדיותרפיה, קלט המרכז הרפואי זיו מומחים מובילים בתחום. “פתיחתו של מכון הרדיותרפיה הינו אירוע מכונן עבור המרכז הרפואי זיו ותושבי הצפון. אנו נמשיך בגיוס רופאים מומחים מצטיינים כחלק מהמאמץ להעניק לתושבי הגליל את השירות והטיפול המתקדמים והטובים ביותר שניתן”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה