מקור: משרד הבריאות
מאיירס-ג’וינט מכון ברוקדייל עוקב כבר מאז 1995 אחר תפקוד מערכת הבריאות מנקודת מבטם של המבוטחים. הסקר האחרון, האחד עשר במספר, נערך באוגוסט-דצמבר 2016 בניהולם של ד”ר שולי ברמלי-גרינברג, תמר מדינה-הרטום ואלכסיי בלינסקי. בליווי של ועדת היגוי בה שותפים נציגי כל קופות החולים, משרד הבריאות, משרד האוצר, המוסד לביטוח לאומי, וארגוני צרכנים. רואיינו 2,513 איש בשלוש שפות (עברית, ערבית, ורוסית) ושיעור ההיענות עמד על 68%.
להלן הממצאים המרכזיים:
באופן כללי הסקר מציג תמונה מורכבת של חווית הציבור הבאה לידי ביטוי בשני מדדים: שביעות הרצון מקופות החולים וממערכת הבריאות והבטחון בקבלת סיוע בעת מחלה קשה. מצד אחד, רמת שביעות הרצון באופן כללי משירותי הקופות וממערכת הבריאות נשמרת גבוהה:
תגובת שר הבריאות:
“הנתונים משקפים את תמונת המצב במערכת הבריאות. מצד אחד רואים את שביעות הרצון הגבוהה מקופות החולים ומצד שני רואים את הצורך בהמשך חיזוק מערכת הבריאות הציבורית. הנתונים אף מביאים לידי ביטוי את הפעולות שעשינו לטובת המערכת. אני שמח על הירידה המשמעותית בשיעור המוותרים על טיפולי שיניים, זו תוצאה ישירה מהנהגת רפורמת השיניים לילדים, וכן ירידה בשיעור החולים הכרוניים שמוותרים על תרופות.
אמשיך לקדם את הרפורמות במערכת הבריאות במדיניות חברתית לרווחת אזרחי ישראל, תוך שיפור בתחומים החשובים הדורשים שינוי, כך שהציבור יקבל טיפול טוב יותר בשגרה ובמצבים קשים.”
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!