שיווק ומנהל רפואי

כרבע מהמבוגרים סובלים מדלקת מפרקים והיקף החולים צפוי לגדול עוד יותר (Vital Signs)

השכיחות ונטל דלקת מפרקים גבוהים וגדלים בקרב מבוגרים בארצות הברית, בפרט באלו עם מחלות לב, סוכרת והשמנה, כך לפי נתונים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention). מהנתונים החדשים מסקר ארצי עולה כי בממוצע, במהלך השנים 2013-2015, 54.4 מיליון מבוגרים בארצות הברית (22.7%) אובחנו עם דלקת מפרקים, כך לפי המאמר שפורסם בכתב העת Vital Signs.

לפי הנתונים, 23.7 מיליון מבוגרים (43.5% מאלו עם דלקת מפרקים) סובלים מדלקת מפרקים הגורמת למוגבלות בפעילויות היומיומיות שלהם. שיעור המבוגרים עם דלקת מפרקים המגבילה את פעילותם עלה מ-35.9% בשנת 2002 ל-42.8% בשנת 2014, עליה משמעותית של קרוב ל-20%. העליה אינה תלויה בהזדקנות האוכלוסיה.

בקרב מבוגרים עם מחלות לב, סוכרת והשמנה, שכיחות דלקת מפרקים עמדה על 49.3%, 47.1% ו-30.6%, בהתאמה. כמחצית מהמבוגרים עם דלקת מפרקים ועם לפחות מחלה כרונית אחת סבלו ממוגבלות בפעילות כתוצאה ממחלת המפרקים.

בשורה התחתונה, דלקת מפרקים פוגעת במיליוני אמריקאים כל יום. כעת מדובר בשיעורים הגבוהים ביותר אי-פעם, כאשר חולים רבים אינם מצליחים לבצע פעילויות יומיומיות בשל התסמינים הללו.

אנשי ה-CDC קוראים לאנשי צוות רפואי לעודד פעילות גופנית ותכניות טיפול במחלה, שהוכחו אך עדיין לא מיושמות באופן מספק לטיפול בדלקת מפרקים.

Vital Signs. Published online March 7, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה