שיווק ומנהל רפואי

טיפול ב-Varenicline מסייע במאמצים להפסקת עישון בחולים עם מחלות פסיכיאטריות (Addiction)

במאמר שפורסם בכתב העת Addiction מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי Varenicline (צ’מפיקס) יעיל יותר משמעותית מפלסבו בסיוע בהפחתת או הפסקת עישון בחולים עם מחלות פסיכיאטריות חמורות.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה וסקירה שיטתית להערכת היעילות והבטיחות של Varenicline בטיפול בתלות בטבק בחולים עם מחלה פסיכיאטרית חמורה. מדגם המחקר כלל מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה עם מחלה פסיכיאטרית חמורה. הסקירה כללה שמונה מחקרים עם סך כולל של 398 משתתפים.

התוצאים העיקריים כללו הפסקת עישון, הפחתת עישון כפי שנקבע לפי שינוי במספר הסיגריות ביום ומספר אירועים חריגים פסיכיאטריים, כפי שנקבע בתום הטיפול.

מניתוח הנתונים שנאספו מחמישה מחקרים שדיווחו על תוצאי עישון עולה כי Varenicline עדיף באופן מובהק סטטיסטית על פלסבו בהפסקת עישון (יחס סיכון של 4.33), והפחתת עישון הייתה בולטת יותר בקבוצות הטיפול ב- Varenicline (ירידה יומית ממוצעת של 6.39 סיגריות). לא תועד הבדל מובהק באירועים נוירו-פסיכיאטריים או אירועים חריגים אחרים.

החוקרים כותבים כי אין עדות ברורה לפיה Varenicline מלווה בסיכון מוגבר לאירועים נוירו-פסיכיאטריים או אירועים חריגים אחרים בהשוואה לפלסבו.

Addiction. 2016 Sep;111(9):1554-67

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה