שיווק ומנהל רפואי

האם טיפול בסטטינים מפחית תמותה עקב מחלות ממאירות? (מתוך כנס ה-FCVB)

רוקחת

מתוצאות מחקר חדש מבריטניה, שהוצגו במהלך כנס הEuropean Society of Cardiology Frontiers in Cardiovascular Biology, עולה קשר בין טיפול בסטטינים ובין סיכון מופחת לתמותה והישרדות טובה יותר עקב ארבע הממאירויות הנפוצות.

החוקרים אספו מידע אנונימי אודות חולים שאובחנו לראשונה עם סרטן ריאות, סרטן שד, סרטן ערמונית וסרטן מעי בתקופה שבין ינואר 2000 ועד מרץ 2013. הנתונים אודות תמותה עקב ממאירות התבססו על נתוני ה-Office for National Statistics.

כאשר החוקרים בחנו את הנתונים הם מצאו כי בחולים עם רמות כולסטרול גבוהות ואחת מבין ארבע הממאירויות תועד סיכוי מופחת לתמותה. עם זאת, אבחנה של כולסטרול גבוה לרוב מובילה לטיפול, לעיתים קרובות בסטטינים. לכן, החוקרים סבורים כי הטיפול בסטטינים עשוי לעמוד בבסיס ההשפעה המגנה, ולא רמות הכולסטרול הגבוהות בעצמן.

לאחר תקנון לגורמי סיכון, כולל גיל, מין, מוצא אתני וגורמים נפוצים אחרים לתמותה, החוקרים מצאו קשר בין אבחנת כולסטרול גבוה ובין ירידה של 22% בסיכון לסרטן ריאות, ירידה של 43% בסיכון לתמותה עקב סרטן שד, ירידה של 47% בסיכון לתמותה עקב סרטן ערמונית וירידה של 30% בסיכון לתמוה עקב סרטן מעי.

החוקרים הצליחו רק להדגים קשר בין כולסטרול גבוה ובין סיכון מופחת לתמותה, ולא לבסס כי מדובר בקשר סיבה-תוצאה. עם זאת, בעבר נקשרו רמות כולסטרול גבוהות עם סיכון מוגבר לממאירות, בעוד שניסויים בבעלי חיים הציעו כי הפחתת כולסטרול עם סטטינים עשויה להפחית סיכון זה.

החוקרים מסבירים כי הממצאים מעידים כי משהו באבחנה של כולסטרול גבוה מביא לשיפור ההישרדות, כאשר היקף ההשפעה בארבע הממאירויות שנבחנו היה די מרשים. על-בסיס מחקרים קודמים הם סבורים כי ייתכן מאוד והטיפול בסטטינים הוא האחראי להשפעה זו.

מתוך כנס ה- European Society of Cardiology Frontiers in CardioVascular Biology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה