שיווק ומנהל רפואי

בכירים באוצר: תקציב הרחבת סל הבריאות יוקפא על 300 מיל’ ש”ח לשנה (YNET)

ע”פ דיווח ב-YNET בכירים באוצר טוענים כי עד 2019 לא יבוצע עדכון בתקציב הרחבת סל הבריאות העומד מזה כעשור על כ-300 מיל’ ש”ח בשנה.

כתוצאה מכך, שיעור הרחבת התקציב מכלל תקציב סל הבריאות נשחק ועומד כעת פחות מ-1% מתקציב קופות החולים, לעומת כ-1.8 לפני פחות  עשור.

לדיווח ב-YNET

בתגובה על ידיעה זו ידיעה זו פירסם  יו”ר האגודה לזכויות החולה , מר שמוליק בן יעקב,  את ההודעה הבאה:

הפרסום על כוונת האוצר להקפיא את התוספת לסל הבריאות עד לשנת 2019 מעמיד שוב את החולים במצב בלתי אפשרי. תקציב סל התרופות נמצא בקיפאון מזה שנים. מאז שנת 2009 ירד משיעור של 1.7% מתקציב קופות החולים לשיעור של כ- 0.8% מתקציב הקופות בשנת 2016, וזאת בעקבות הגידול באוכלוסייה והשחיקה הריאלית בתקציב.

מדובר בפגיעה משמעותית במאות אלפי חולים שאין באפשרותם לממן תרופות וטיפולים להם זקוקים. ההחלטה, אם תצא אל הפועל, תוביל להרחבת הפערים החברתיים בישראל ולהמשך אי-השוויון הקיים בין ברי המזל המחזיקים בביטוח בריאות פרטי, לבין אלה שלא יכולים להרשות זאת לעצמם.

אנו לא נשקוט ולא ננוח עד שהחלטה זו תשונה, ונעשה את כל המאמצים כמרכזי קואליציית ארגוני החולים לשנות החלטה זו. משמעות של החלטה מסוג זה, באם תתקבל, היא פגיעה נוספת באוכלוסייה החלשה בישראל. אנו קוראים לשדר האוצר משה כחלון, שחרט על דגלו את הדאגה לאוכלוסיות החלשות בישראל, לקיים את הבטחותיו ולדאוג לציבור החולים בישראל. החלטות מסוג זה מביאות להגברת רכישת פוליסות הבריאות הפרטיות על ידי הבריאים והעשירים, ומותירות את החולים ומיעוטי ההכנסה מאחור.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה