שיווק ומנהל רפואי

תגובת האגודה לזכויות החולה להנחיות החדשות בביטוחי הסיעוד: תאפשרנה תחרות, רצף ביטוחי ותמנע כפל ביטוח

ב- 1.7.16 תיכנסנה לתוקפן תקנות חדשות שקבע משרד האוצר, המסדירות את זכויות המבוטחים במסגרת פוליסה אחידה לביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים בכל קופות החולים בישראל.

התקנות החדשות, אשר חלות על כלל המבוטחים בביטוח הסיעודי הקבוצתי בקופות החולים, מחייבות את חברות הביטוח וקופות החולים לשווק פוליסת סיעוד אחידה, מסדירות את תנאי הזכאות לקבלת סכום כספי חודשי במקרה של מצב סיעודי בהתאם לגיל ההצטרפות של המבוטח ושומרות על זכויותיו של המבוטח המבקש להחליף את קופת החולים בה הוא חבר.

שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה: “תחום ביטוחי הבריאות הוא מורכב וקשה ל”אזרח הפשוט” להבין ולדעת איך לבחור פוליסת ביטוח ולכן חשוב שתהיה התערבות הרגולטור בקביעת סטנדרט סביר לפוליסת סיעוד. הפוליסה החדשה תאפשר תחרות בין חברות הביטוח שעתידות להוזיל את תעריפי הפוליסה. האפשרות לשמור על רצף ביטוחי במעבר בין הקופות היא בשורה אמיתית לחולים שיש ברשותם ביטוח סיעודי ויוכלו כעת לקבל החלטות מושכלות יותר אם ברצונם לעבור קופה. עד היום חולה שעבר קופה, לא היה יכול להצטרף לפוליסת הסיעוד של הקופה הקולטת, שכן חברת הביטוח ביצעה חיתום רפואי ולא קבלה חולים לשורותיה.

מעבר לכך, כיום כל קופה מציעה פוליסה שונה ולכן הציבור מתקשה לדעת מה הפוליסות שהקופות מציעות, וכך נוצר מצב בו אנשים רוכשים כפל ביטוחי או משולש מבלי לדעת את זכויותיהם. פוליסה אחידה מאפשרת הכרה מעמיקה של תנאיה ע”י הציבור הרחב ותביא לצמצום הכפל הביטוחי. חשוב שהציבור ידע כי מדובר על סטנדרט ביטוחי שהמפקח על הביטוח קבע וכל מי שירצה להרחיב את זכאותו יוכל לרכוש פוליסה פרטית שתשלים את זכויותיו מעבר לכלול בפוליסה בקופה. האגודה לזכויות החולה תמשיך לספק מענה למען החולים על מנת שיוכלו להמשיך ולשמור את זכויותיהם מתוקף ההנחיות החדשות”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה