שיווק ומנהל רפואי

השפעות שינויים בתרופות לאיזון לחץ דם על הסיכון לנפילות ופציעות בקשישים (Circ Cardiovasc Qual Outcomes)

במאמר שפורסם בכתב העת Circulation: Cardiovascular Quality and Outcomes עולה כי הסיכון לנפילות המובילות לפציעה חמורה עולה במהלך שבועיים לאחר שינויים בטיפול תרופתי לאיזון לחץ הדם בקשישים, בין אם מדובר בהתחלה או הוספת טיפול תרופתי או הגברת טיפול קיים.

החוקרים בחנו את נתוני תביעות אשפוז ופניות לחדרי מיון וזיהו 90,127 מבוטחי מדיקייר לאחר חבלה חמורה עקב נפילה מג’ורית בין יולי 2007 ועד דצמבר 2012. פציעות אלו כללו פגיעות מוח, דיסלוקציה של ירך, ברך או לסת ושברים של עצמות הפנים, אגן וירך. לאחר מכן הם בחנו אם פציעות אלו אירעו במהלך 15 הימים או בתקופות זמן אחרות בהקשר של התחלת או הגברת טיפול ליתר לחץ דם.

272 מבוטחים שהחלו טיפול בתרופות ליתר לחץ דם , ב-1,508 להם ניתן טיפול תרופתי נוסף וב-3,113 להם הועלה המינון של הטיפול התרופתי אובחנו עם פציעה על-רקע נפילה בתוך 15 ימים מהשינוי התרופתי. פציעות אלו היו פטאליות בתוך 90 ימים ב-14%, 15.6% ו-14.6%, בהתאמה.

הסבירות לחבלה חמורה על-רקע נפילה עלה ב-36% במהלך 15 הימים לאחר התחלת טיפול לאיזון יתר לחץ דם: יחס סיכויים של 1.36. הוספת תרופה ממשפחה חדשה לוותה בעליה של 16% והעלאת מינון טיפול קיים לוותה בעליה של 13% בסיכון. עליות אלו בסיכון היו קטנות יותר מעבר ל-15 הימים הראשונים לאחר השינוי התרופתי.

החוקרים כותבים כי כאשר מתחילים או מגבירים טיפול תרופתי, מומלץ לעקוב מקרוב אחר החולים במהלך השבועיים הראשונים, לשקול ביקורים תדירים יותר בכדי להבטיח כי סובלים היטב את הטיפול התרופתי.

Circ Cardiovasc Qual Outcomes 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה