שיווק ומנהל רפואי

ע”פ סקר של ארגון ”בזכות” כרבע מהמאושפזים הפסיכיאטריים נקשרים בכפייה לפחות פעם אחת במהלך האשפוז (הארץ)

ע”פ פירסום ב”הארץ” היום, מסקר שערכה אירגון ”בזכות” כרבע מהמטופלים המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים ובמחלקות פסיכיאטריות בבתי החולים הכללים נקשרים לפחות פעם באחת במהלך האשפוז.  שיעור זה גבוה בין פי 4 ל–10 בהשוואה למדינות כמו גרמניה , יפן, ניו זילנד ועוד.

בדו”ח של האירגון נכללות עדויות אישיות קשות של מטופלים המתארים השפלה, פגיעה בזכויות בכבוד ופרטיות.

לפי העדויות הקשירות משמשות כעונש, הרתעה ואמצעי להשגת שקט במחלקה. הממצאים סותרים במידה רבה את תוצאת הסקר המחמיא שפירסם לאחרונה משרד הבריאות על שביעות רצון המאופשזים בבתי חולים פסיכיאטריים.

תגובת המשרד מובאת בכתבה ב”הארץ”: המשרד בוחן שיטות חדשניות שישמשו תחליף לקשירות, במטרה לצמצם את הקשירות למינימום ואף לבטלן. הגבלת מטופלים במערך בתי החולים הפסיכיאטריים היא כלי טיפולי. ככזו היא מבוצעת אך ורק כמוצא אחרון לאחר שדרכי טיפול אחרות כשלו (בין אם התנהגותית, שיחתית או תרופתית) ורק במקרים של סכנה ממשית לפגיעה עצמית או לפגיעה בסובבים על רקע החמרה במצב הנפשי, ובוודאי לא כ’ענישה’ או השגת ‘שקט’. משרד הבריאות אינו רואה בהגבלה פיזית אמצעי אידיאלי, ובוחן כל העת שיטות חדשניות (כגון טכניקות דה?אסקלציה) על מנת לצמצם מקרים אלו למינימום ואולי אף להפסיקם לגמרי. לאחרונה יצאו נציגי המשרד ללמוד על הנושא במערכת הבריאות בבריטניה (שם אין כלל הגבלה מכנית של מטופלים) ונבנית כיום תכנית כדי להתאים את הגישה הטיפולית שנלמדה לבתי החולים בישראל. הנושא נמצא בסדר העדיפויות של משרד הבריאות ומנכ”ל המשרד פועל באופן אישי לקדמו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה