שיווק ומנהל רפואי

שילוב מספר גישות טיפול מפחית תמותה מכל-סיבה במטופלים באופיואידים (J Gen Intern Med.)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of General Internal Medicine מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שילוב מספר גישות טיפול עשוי להפחית את הסיכון לתמותה מכל-סיבה בחולים תחת טיפול ארוך-טווח באופיואידים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין טיפול ארוך-טווח, בהתאם להנחיות, באופיואידים, ובין שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר שנה אחת.

החוקרים התמקדו בנשאי HIV ואחרים שהחלו בטיפול ארוך-טווח באופיואידים בין 2000-2010 וערכו ניתוח סטטיסטי להערכת הקשר בין טיפול בהתאם להנחיות ושיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר שנה אחת.

מבין 17,044 משתתפים שהחלו טיפול ארוך-טווח באופיואידים בין 2000-2010 החוקרים זיהו 1,048 מקרי תמותה (6%) במהלך השנה הראשונה למעקב. בחולים שקיבלו תרופות פסיכותרפואיטיות (יחס סיכון של 0.62, p<0.001) או טיפולים לשיקום פיזיקאלי (יחס סיכון של 0.81) תועד סיכון מופחת לתמותה מכל-סיבה, בהשוואה לחולים שלא קיבלו שירותים אלו, בעוד שבחולים שטופלו בנוסף בבנזודיאזפינים בשילוב עם אופיואידים תועד סיכון מוגבר לתמותה (יחס סיכון של 1.39, p<0.001).

בקרב חולים עם הפרעת שימוש בחומרים, באלו שטופלו להפרעה זו תועד סיכון מופחת לתמותה, בהשוואה לאלו שלא טופלו להפרעת השימוש בחומרים (יחס סיכון של 0.47, p<0.001). לא זוהה קשר בין תמותה מכל-סיבה ובין ביקורים במרפאות ראשוניות (יחס סיכון של 1.12, P=0.32) או בדיקות לסמים בשתן (יחס סיכון של 0.96, p=0.67).

החוקרים מסכמים וכותבים כי על מטפלים לנקוט משנה זהירות בהתחלת טיפול ארוך-טווח באופיואידים, בשילוב עם בנזודיאזפינים והפרעות שימוש בחומרים לא-מטופלות. בחולים תחת טיפול ארוך-טווח באופיואידים תתכן תועלת לגישת טיפול משולבת המכוונת לכאב כרוני והמחלות הנלוות.

J Gen Intern Med. Published online February 4 and 16, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה