שיווק ומנהל רפואי

האם דום נשימה בשינה מעלה את הסיכון למחלת כליות כרונית? (Respirology)

חוקרים מטיוואן מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Respirology כי הפרעת דום נשימה בשינה עשויה להביא לעליה בסיכון למחלת כליות כרונית.

החוקרים בחנו את הנתונים משנת 2000-2010 אודות 8,600 מבוגרים שאובחנו עם דום נשימה בשינה ומספר גדול פי ארבע של מבוגרים בגיל, מין והכנסה חודשית דומים ללא דום נשימה בשינה.

מהנתונים עלו 157 מקרים חדשים של מחלת כליות כרונית בקרב חולים עם דום נשימה בשינה ו-298 מקרים בקבוצת ההשוואה. לאחר שלקחו בחשבון גורמים נוספים, החוקרים מצאו כי דום נשימה בשינה לוותה בעליה של 58% בסיכון למחלת כליות. לשם השוואה, יתר לחץ דם (גורם סיכון ידוע למחלת כליות) לווה בעליה של 17% בסיכון למחלת כליות. סוכרת זוהתה כגורם מנבא משמעותי יותר משני הגורמים האחרים, עם עליה של כפליים בסיכון למחלת כליות.

רמות חמצן נמוכות לסירוגין במהלך הלילה ודפוסי שינה קטועה עשויים להוביל ללחץ דם גבוה יותר, העשוי להזיק לכליות ולהגדיל את הסיכון למחלת כליות כרונית.

עם זאת, ממצאי המחקר מוגבלים בשל העדר נתונים אודות חומרת מחלת כליות כרונית ודום נשימה בשינה, מאחר ומצבים אלו הוגדרו על-בסיס נתונים אדמיניסטרטיביים. כמו כן, גורמים דוגמת השמנה והרגלי עישון הם גורמים חשובים מבחינת הסיכון לפגיעה בכליות, אך לא נכללו בהערכה.

Respirology 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה