שיווק ומנהל רפואי

שר הבריאות יעקב ליצמן יוזם הכנת כרטיס רפואי לכל מטופל שיאפשר גישה לתיק הרפואי הממוחשב מכל מוסד רפואי

הודעת משרד הבריאות

בדיון שהתקיים היום  בוועדת המדע והטכנולוגיה בראשות ח”כ אורי מקלב בכנסת בנושא שיתוף מידע בין מערכות הבריאות במטרה להציל חיים, הודיע שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן שבכוונתו לקדם בהליך תקנות את נושא שיתוף המידע הרפואי בין מערכות הבריאות במטרה להציל חיי אדם.

השר ליצמן, הציע יוזמה חדשה, לפיה משרד הבריאות בוחן מהלך של כרטיס רפואי לכל מטופל שיהיה תקף בכל מוסדות הרפואה. שר הבריאות יעקב ליצמן העלה את הנושא בישיבת הממשלה ובמסגרת ועדת המדע והטכנולוגיה.

רעיון כרטיס רפואי אחיד הוא, שלכל אדם יהיה כרטיס אישי אשר יכלול את כל המידע הרפואי כולל בדיקות, צילומים, אלרגיות, תרופות והמידע יהיה אצל האדם עצמו, כך בעת חירום ידעו מה הרגישויות של האדם, אילו תרופות נוטל, ויוכלו להציל את חייו. 

השר הבהיר כי התועלת בכרטיס רפואי אחיד היא שגם בארועים שאינם ארועי חירום, המטופל  לא תמיד יודע את רשימת התרופות להן הוא רגיש בעל פה או לא תמיד זוכר את כל המידע הרפואי אודותיו ונשיאת כרטיס רפואי אשר יהיה תקף בכל מוסדות הרפואה יהווה פתרון חשוב לבריאות המבוטח ולטיפול מיטבי בו.

שר הבריאות יעקב ליצמן העלה את הנושא בישיבת הממשלה ובמסגרת ועדת המדע והטכנולוגיה.

הערת המערכת: על היוזמה הזו מדברים כבר עשור או שניים..אבל העובדה שליצמן החליט להרים את הכפפה מעודדת, בהינתן יכולתיו הביצועיסטיות הגבוהות.. למיטב ידיעתנו, יוזמות כאלה בעבר נדחו בשל חששות קופות החולים לשיתוף וזליגת מידע על מבוטחיהן, אז נראה שלצורך קידום היוזמה ליצמן צריך להבטיח קודם כל את שיתוף הפעולה שלהן…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה