שיווק ומנהל רפואי

מכשיר נשימה נישא חדש מראה תוצאות מבטיחות בניסוי בקבוצה קטנה של מטופלים עם COPD מתקדם (מתוך כנס בית חזה)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס הבינלאומי השנתי של איגוד בית החזה האמריקאי (American Thoracic Society 2011 International Conference ) עולה כי מכשיר נשימה נישא חדש, בעל משקל נמוך וממשק מבוסס מסכה, עוזר במטופלים עם מחלת ריאה חסימתית כרונית מתקדמת (advanced chronic obstructive pulmonary disease COPD ).

מטופלים עם COPD , במיוחד אלה עם מחלה מתקדמת, סובלים מירידה משמעותית ביכולת ההתניידות, וכך מירידה באיכות החיים. הטיפול המקובל במטופלים אלה הוא שיקום נשימתי. אמנם, פעמים רבות השיקום הנשימתי אינו מספק החזרת סבילות לפעילות גופנית.

מערכות נשימה הקיימות כיום אינן מתאימות לשימוש אמבולטורי בשל גודלן ומשקלן, וכן בשל מסכות שאינן נוחות. על כן, מערכות אלה אינן עונות על בעיית קוצר הנשימה במהלך פעילות גופנית במטופלים עם COPD . במחקר זה בדקו החוקרים מכשיר נשימה חדש, אשר שוקל פחות מחצי קילו, עם מסכה נוחה יותר, ומאגר חמצן דחוס.

במחקר השתתפו 32 מטופלים הזקוקים לחמצן, אשר עברו שיקום נשימתי בעבר. המטופלים הודרכו אודות המכשיר וקיבלו זמן להתרגל. בהמשך, בצעו המטופלים מבחן הליכה של 6 דקות פעם אחת עם קנולה אפית, ופעם אחת עם המכשיר החדש.

החוקרים מצאו שיפור ממוצע של 36 מטרים בכל המטופלים במבחן הליכה של 6 דקות עם שימוש במכשיר הנשימה הנישא לעומת מתן חמצן בקנולה אפית. במטופלים עם מחלה קשה יותר מבחן הליכה של 6 דקות נמוך מ-300 מטרים בבסיס, עם FEV1 נמוך מ-33% מהצפוי נמצא שיפור משמעותי יותר (שיפור ממוצע של 73 מטרים).

החוקרים מציינים כי המטופלים דווחו על שביעות רצון גבוהה מהמכשיר ועל שיפור משמעותי בתחושה, עד כדי תאור התחושה כדומה לנשימה לפני מחלת הריאה. החוקרים מסכמים כי ממצאי מחקר זה נראים מבטיחים ביותר עם פוטנציאל לשיפור השיקום הנשימתי במטופלים עם COPD .

American Thoracic Society (ATS) 2011 International Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה