שיווק ומנהל רפואי

ההשפעה של דלקת פרקים על עבודה (מתוך Arthritis Care Res)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Arthritis Care and Research עולה כי דלקת פרקים אמנם מפריעה לעבודה בתקופות של התלקחויות, אך לרב אינה פוגעת בייצרנות.

במחקר זה השתתפו 490 מטופלים עם אוסטאוארתריטיס (OA ) או ארתריטיס דלקתי (IA ), אשר מלאו 4 שאלונים במרווחי זמן של 18 חודשים. בתחילת המחקר כל המשתתפים עבדו בעבודות קבועות. החוקרים בדקו את המוגבלות בעבודה הנגרמת על ידי דלקת הפרקים, וכן את ההתאמה של מקום העבודה למצב הבריאותי.

מחקר ממשלתי בעבר הדגים כי שליש מהאמריקאים העובדים אשר סובלים מדלקת פרקים דווחו כי הדלקת מפריעה להם בעבודה. החוקרים מצאו כי ¾ מהמטופלים דווחו על ארועים באים והולכים של התלקחויות וקושי בעבודה, ולא מוגבלות מתמשכת. רק 9 מכל 100 מטופלים סבלו מהגבלות קשות מתמשכות אשר מנעו מהם לבצע את עבודתם, או הובילו להורדת מספר שעות העבודה.

החוקרים מציינים כי חשוב להבין את חוסר העקביות של המחלה, עם התלקחויות ותקופות שקטות ביניהן. במהלך ההתלקחויות המטופלים מתקשים בבצוע פעולות כגון הרמת דברים, נשיאת דברים, ירידה על הברך, ועמידה לאורך זמן. על מנת להתמודד עם קושי זה, בצעו המטופלים התאמות פשוטות במקום העבודה, כגון שימוש בעזרים, או הזזת רהיטים על מנת להקל על עבודתם. יחסית מעטים מהמשתתפים (עד 17%) במחקר נקטו צעדים משמעותיים יותר, כגון שינוי שעות העבודה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אנשים עם דלקת פרקים אמנם חווים קשיים בעבודה, אך לרב מדובר בתקופות חולפות, הניתנות להקלה על ידי פעולות פשוטות יחסית. הדבר חשוב למעסיקים ולנותני שרות רפואי על מנת להבין כי אנשים עם ארתריטיס אינם נטל על מקום עבודה או מערכת בריאות.

Arthritis Care Res 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה