שיווק ומנהל רפואי

כמה מתייעצים באינטרנט כשיש להם בעיית בריאות?/מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני


http://www.camoni.co.il


חמישית מהגולשים פנו ברשת אל גולש עם בעיית בריאות דומה


רבים מחפשים תמיכה וייעוץ בריאות כשיש להם בעיה רפואית, והשימוש באינטרנט בנושא הולך וגובר. סקר לאומי בארה”ב, דו”ח PEW , חקר את הערכת השימוש ברשת לייעוץ והנחייה רפואיים בארה”ב.

הדו”ח מבוסס על סקר טלפוני עם 3000 מבוגרים וסקר אינטרנטי עם 2200 חולים במחלות נדירות (NORD ).

70% מהנשאלים השיבו כי הם פנו למומחה בריאות כשהיתה להם בעיית בריאות ו- 44% השיבו שהם פנו לחברים או מכרים. 20% השיבו שהם פנו לאחרים שיש להם אותה בעיה.

מהות הבעיה הרפואית משפיעה על  מקור המידע שמחפש החולה. אם מחפשים תשובה מעשית/טכנית לחולי יעדיף החולה לפנות לאיש מקצוע ואם הבעייה קשורה יותר בתמיכה, מקורות מידע או טיפול, יעדיף החולה חברים או קרובים ופחות רופאים או מטפלים.

עדיין רב האנשים, 95%, לא ישענו על האינטרנט כמקור יחיד להחלטות הבריאות על מחלתם ויחד עם זה 20% פנו אל גולש עם בעיית בריאות דומה.

המימצא המפתיע היה העזרה ההדדית בין הגולשים עם מחלות כרוניות. מבין הגולשים שיש להם לחץ דם גבוה, סוכרת, בעיות לב, בעיות ריאות, סרטן או מחלה כרונית אחרת, אחד מ- 4 פנה לרשת למצוא אחרים עם אותה בעיה ולהתייעץ איתם.

סביר להניח ששעור ההישענות על כלי ומידע האינטרנט ימשיך לצמוח כשרשתות הבריאות החברתיות יהיו מוכרות יותר לגולשים וגם כשיהיו נוחות יותר כמו למשל זמינות בטלפון הסלולרי.

Peer-to-peer Healthcare, Pew Research Center’s Internet, Feb 28, 2011

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=4628&pt=4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה