שיווק ומנהל רפואי

ה-FDA אישר מכשיר חדש ל-Endothelial Keratoplasty

מאת ד”ר אולה קראסיק

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA (או Food and Drug Administration ) אישר מכשיר חדש להכנסת רקמת תורם במהלך endothelial kertoplasty . המכשיר המיוצר על ידי Ocular Systems נקרא EndoSerter ומאושר באירופה וקנדה. החברה מציינת כי השימוש במכשיר מאפשר למנתחים מיקום נכון של השתלים, ללא תמרונים מיותרים של הרקמה, ועל כן מקל ומקצר את התהליך.

אינדיקציות נפוצות לניתוח החלפת אנדותל כוללות בצקת לאחר קטרקט או Fuchs endothelial dystrophy (מחלה גנטית הגורמת לאיבוד תאי אנדותל והווצרות רקמה חוץ תאית בלתי תקינה, המחלה מאובחנת ב-1 מתוך כל 20 אנשים מעל גיל 40, נפוצה פי 3 בנשים).

מכשיר EndoSerter הינו מכשיר לשימוש חד פעמי. זהו המכשיר היחיד המאפשר הכנסת רקמה בניתוח קרנית עם חתך קטן וללא צורך במכשור נוסף. יתרונות המכשיר כוללים פצע ניתוחי קטן יותר, והעדר צורך בהכנסת מחט לצורך retrobulbar block . הדבר מבטל את הסיכון הקיים לדימום או פרפורציה של העין. בנוסף, המכשיר הינו חסכני מבחינה כלכלית, כיוון שמבטל את הצורך בתפרים, חתך של ה-conjunctiva וצריבה.

בשנים האחרונות עלה השימוש ב-selective endothelial keratoplasty במקרים בהם המטופל זקוק להחלפת שכבה דקה של תאי אנדותל, אך לא זקוק להשתלת קרנית מלאה. השיטה הנוספת לתיקון כשל אנדותליאלי הינה penetrating keratoplasty . בשיטה זו קיימת סכנה של איבוד נפח משמעותי של רקמת קרנית תקינה. בנוסף, קיים סיכון לפתח postoperative astigmatism או דחיית שתל.

המכשיר החדש מעוצב למשוך באופן עדין את השתל, תוך תמרון מינימלי, לתוך מעטפת הכנסה. בהמשך המכשיר ממקם את הרקמה בחלל הקדמי של העין דרך חתך של 4 מ”מ ללא משיכה או קיפול. המכשיר ממקם את קצה מעטפת ההכנסה בקצה המרוחק של האיזור המקבל. בהמשך ניתן לחשוף את השתל ולמקמו באופן מדוייק ללא הפרעה על ידי מכשירים נוספים. ההכנסה מסתיימת כאשר מעטפת ההכנסה נמשכת חזרה דרך החתך הניתוחי. נציגי החברה טוענים כי המכשיר מסוגל למקם רקמת שתל בעובי עד 175 מיקרומטר וקוטר עד 8.5 מילימטר.

אישור ה-FDA מבוסס על שני מחקרים קליניים אשר החברה מתעתדת להציג בכנסים באביב הקרוב.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה