שיווק ומנהל רפואי

רבים אינם מבינים את המידע הנכתב בעלונים המחולקים למטופלים בחדר מיון (Ann Emerg Med)

כישורי שפה ירודים פוגעים לעיתים קרובות ביכולת ההבנה של מטופלים את החומר המודפס הנמסר להם כאשר הם פונים לחדר מיון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Annals of Emergency Medicine.

כ-40% מהחולים הפונים לחדר מיון אינם מבינים היטב את השפה הרפואית, ועובדה זו עשויה להשפיע הן על הסיבה לטיפול בחדר מיון והן על תוצאות הטיפול בחדר מיון.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית של מחקרים שהתמקדו בבעיה זו. 31 מאמרים ענו על קריטריוני הסקירה.

ב-40% מהחולים רמת ההשכלה הייתה מקבילה לכיתה ח’ ומטה. עם זאת, חומרי המידע למטופלים בחדרי מיון נבחנו לרוב בקרב אלו בעלי רמת השכלה המקבילה לכיתה ט’ ומעלה.

הוראות השחרור נכתוב לרוב ברמת השכלה של כיתה ט’ עד יא’. מחקר אחד שבחן 26 חומרי הדרכה למטופל המצויים בשימוש נרחב מצא רק עלון הדרכה אחד ברמת השכלה מתחת לכיתה ט’. שישה מהפריטים שנבדקו התאימו לאנשים שסיימו 12 שנות לימוד.

מחקרים בילדים לא מצאו השפעות ישירות של רמת ההשכלה של המטפל על תוצאות הטיפול בחדר מיון. עם זאת, מחקרים של חולים בגילאי 65 ומעלה מצאו כי בקרב אלו עם רמת השכלה נמוכה יותר, סיכויים גבוהים יותר לפנות לחדר מיון, עם עלויות טיפול גבוהות יותר.

החוקרים מציינים כי מאחר שמניעת סיבוכים רפואיים דורשת היענות להמלצות הרפואיות וטיפול-עצמי הולם, רמת ההשכלה עשויה להשפיע על תוצאות הפניות לחדר מיון ופניות חוזרות לחדר מיון. הם קוראים להשקיע מאמצים נוספים בהכנת חומרי מידע נגישים יותר למטופלים בעלי רמת השכלה נמוכה. האפשרויות כוללות שימוש בשפה פשוטה, הימנעות מאוצר מילים ייחודי וניסוח משפטים קצרים ופשוטים. יש גם יתרון בשימוש בתמונות ואמצעי המחשה.

Ann Emerg Med. Posted online November 1, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה