שיווק ומנהל רפואי

התועלת של טיפול פרוביוטי בתינוקות עם עצירות (J Pediatrics)

חלק מהטיפולים הפרוביוטיים עשויים לסייע בטיפול בעצירות כרונית בתינוקות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Pediatrics.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בבדיקות צואה של ילדים עם עצירות זוהו זני חיידקים שונים, בהשוואה לזני החיידקים בבדיקות צואה של ילדים בריאים, עדות לכך שטיפול פרוביוטי עשוי להקל על התסמינים. עם זאת, אין עדויות דפיניטיביות הממליצות על מתן טיפול זה.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 44 תינוקות שהופנו לבירור עצירות תפקודית כרונית. מחציתם חולקו לטיפול בתערובת Lactobacillus Reuteri עם מספר טיפות שמן, פעם ביום, למשך שמונה שבועות, בעוד שהיתר טופלו בפלסבו.

החוקרים ביקשו מההורים לעקוב אחר תדירות פעולות המעיים של התינוקות ואחר מרקם הצואה, בנוסף להתקפי הבכי של התינוקות.

בכל הנוגע למרקם הצואה והתקפי בכי, לא זוהה הבדל בין נטילת הטיפול הפרוביוטי או פלסבו. בשתי הקבוצות חל שיפור כללי במרקם הצואה.

עם זאת, בתינוקות שנטלו טיפול פרוביוטי תועד שיפור משמעותי בתנועות המעיים בהשוואה לתינוקות שטופלו בפלסבו, לאחר 2, 4 ו-8 שבועות, עדות לשיפור בעצירות. בתחילת המחקר, בקבוצת המחקר תועדו בממוצע, פחות משלוש פעילויות מעיים בשבוע. לאחר שמונה שבועות, ממוצע זה עלה לחמש.

לטיפול הפרוביוטי לא היו תופעות לוואי.

מחקרים מצאו כי כ-3% מהתינוקות סובלים מעצירות לפני גיל שנה, וכשליש מהם ממשיכים לסבול מהתסמינים למשך לפחות שישה חודשים.

אעפ”י שלא ניתן להמליץ להורים לתינוקות עם עצירות לרוץ לבית המרקחת לרכישת פרוביוטיקה, החוקרים מסכמים וכותבים כי מדובר בטיפול טבעי, בטוח, הנסבל היטב ועשויים לספק דרך פשוטה ומושכת לטיפול בתינוקות עם עצירות כרונית.

אין מקום לערוך שינויים בהרגלי הטיפול המקובלים כיום על-בסיס תוצאות מחקר זה בלבד. חלק מהרופאים ממליצים על הוספת מים או סיבים למניעת עצירות.

בכל אופן, דרושים מחקרים נוספים להערכת התועלת של L. Reuteri.

J Pediatrics 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה