שיווק ומנהל רפואי

יו”ר הר”י קורא לראש הממשלה נתניהו להתערב בפרשת ליצמן-בי”ח נהריה ולהורות על העברת תקציבים המעוכבים ע”י המשרד


ד”ר לאוניד אידלמן, יו”ר הר”י, שיגר היום איגרת לראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, ובה הוא מוחה על התבטאויותיו של סגן השר ליצמן במליאת הכנסת נגד ד”ר מסעד ברהום, מנהל ביה”ח נהריה ועל התנהלותו בכל הקשור להעברת תקציבים לבתי החולים הפריפריאליים.

“נדהמתי למקרא פרוטוקול דיון שהתנהל ביום 23/6/10 בכנסת ובו הציגו חברי הכנסת שאילתות לסגן שר הבריאות בעניין העברת תקציבים לבתי החולים הפריפריאלים ובפרט לביה”ח נהריה”, כותב ד”ר אידלמן, “לצערי, תשובותיו של סגן השר ליצמן, נגעו בחוסר ענייניות תוך ניצול הבמה להשתלחות במנהל בית החולים ע”י הפרחת האשמות בלתי מבוססות ומופרכות נגדו”.


“מתשובותיו של סגן השר עולה כי על אף המצוקה הקשה בה שרוי ביה”ח, העברת הכספים מעוכבת משיקולים בלתי ענייניים”, “לטענת סגן השר, מנהל בית החולים, אשר ‘אינו יהודי’, כפי שטרח להדגיש, אינו מתיר לעובדים להתפלל, דבר אשר נפתר לטענתו רק בעקבות התערבות שרים אחרים. מיותר לציין כי אי מתן הזכות לעובדים להתפלל מוכחשת מכל וכל ולא ניתן להתעלם מהעובדה כי עולה מהן ניחוח גזענות”

במכתבו כותב ד”ר אידלמן, כי “מהפרוטוקול עולה כי החלטות על עתידם הרפואי של תשובי ישראל וביתר שאת , של תושבי הפריפריה, אינן מתקבלות באופן מקצועי אלא מבוססות על גחמות כאלה ואחרות של סגן השר”.

יו”ר הר”י מציין כי מנהלי בתי החולים בישראל עושים את עבודתם נאמנה, מתוך יושרה מקצועית ועל פי אמות מידה מוסריות ומשרתים את ציבור המטופלים כשהם נתונים בסד תקציבי בלתי אפשרי. “לכל הפחות, הייתי מצפה, ממי שעומד בראש מערכת הבריאות, לתת גיבוי מלא ולהוקיר את עבודתם”.

“על משרד הבריאות וסגן השר להקדיש משאבים לתמוך בבי”ח נהריה. אני סמוך ובטוח כי אין צורך שאפליג על חשיבותו האסטרטגית של בית החולים בנהריה לתושבי הצפון בפרט ולתושבי ישראל בכלל. כל פגיעה בו מהווה מכה אנושה לתושבי ישראל. דווקא בעידן זה בו אי השוויון גדל יש לעודד ולטפח את בתי החולים בפריפריה ולא “לייבשם”.

“לאור האמור, אני קורא לך להתערב בנושא באופן מיידי ולהורות על העברת התקציבים הנוספים המעוכבים על ידי סגן השר”, מסכם ד”ר אידלמן.

להלן המכתב המלא שנשלח לרה”מ:



לכבוד

מר בנימין נתניהו

שר הבריאות וראש הממשלה

נכבדי,

הנדון: בית חולים נהריה

נדהמתי למקרא פרוטוקול דיון שהתנהל ביום 23/6/10 בכנסת ובו הציגו חברי הכנסת שאילתות לסגן שר הבריאות בעניין העברת תקציבים לבתי החולים הפריפריאלים ובפרט לביה”ח נהריה.

לצערי, תשובותיו של סגן השר ליצמן, נגעו בחוסר ענייניות תוך ניצול הבמה להשתלחות במנהל בית החולים ע”י הפרחת האשמות בלתי מבוססות ומופרכות נגדו.

מתשובותיו של סגן השר עולה, כי על אף המצוקה הקשה בה שרוי בית החולים, העברת הכספים מעוכבת משיקולים בלתי ענייניים בלשון המעטה. לטענת סגן השר, מנהל בית החולים, אשר “אינו יהודי”, כפי שטרח להדגיש, אינו מתיר לעובדים להתפלל, דבר אשר נפתר לטענתו רק בעקבות התערבות שרים אחרים. מיותר לציין, כי אי מתן הזכות לעובדים להתפלל מוכחשת מכל וכל ולא ניתן להתעלם מהעובדה כי עולה מהן ניחוח גזענות.

מהפרוטוקול עולה כי החלטות על עתידם הרפואי של תושבי מדינת ישראל וביתר שאת תושבי הפריפריה, אינן מתקבלות באופן מקצועי אלא מבוססות על גחמות כאלו ואחרות של סגן השר.

לא ניתן לקבל התנהלות זו של סגן השר, אשר מעל בימת הכנסת פוגע בשמו הטוב של מנהל בי”ח, עובד ציבור.

מנהלי בתי החולים בישראל, עושים עבודתם נאמנה, מתוך יושרה מקצועית ועפ”י אמות מידה מוסריות ומקצועיות לטובת ציבור המטופלים בסד תקציב בלתי אפשרי- לכל הפחות, הייתי מצפה, ממי שעומד בראש מערכת הבריאות, לתת גיבוי מלא ולהוקיר את עבודתם.

על משרד הבריאות וסגן השר להקדיש משאבים לתמוך בבי”ח נהריה. אני סמוך ובטוח כי אין צורך שאפליג על חשיבותו האסטרטגית של בית החולים בנהריה לתושבי הצפון בפרט ולתושבי ישראל בכלל. כל פגיעה בו מהווה מכה אנושה לתושבי ישראל. דווקא בעידן זה בו אי השוויון גדל יש לעודד ולטפח את בתי החולים בפריפריה ולא “לייבשם”.

 


לאור האמור, אני קורא לך להתערב בנושא באופן מיידי ולהורות על העברת התקציבים הנוספים המעוכבים על ידי סגן השר.

בברכה,

דר’ ליאוניד אידלמן

יו”ר הר”י


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה