שיווק ומנהל רפואי

תוצאות דומות להפריה חוץ גופית עם משטרים שונים להשראת ביוץ (Fertil Steril)

ממחקר חדש מאיטליה, שתוצאותיו פורסמו במהדורת 26 במאי של Fertility and Sterility עולה כי תוצאות הפריה חוץ גופית דומות לאחר גירוי שחלתי עם hMG (Human Menopausal Gonadotropin) ועם FSH (Follicular Stimulating Hormone) רקומביננטי בשילוב עם LH (Luteinizing Hormone) רקומביננטי.

החוקרים כותבים כי מחקרים קודמים הוכיחו כי hMG, המכיל הן FSH והן LH, מוביל לתוצאות קליניות עדיפות על טיפול ב-FSH רקומביננטי בלבד, אך החשיבות היחסית של LH בהתפתחות הזקיקים עדיין שנויה במחלוקת.

החוקרים השוו את תוצאות הפריה חוץ גופית בפרוטוקולים לגירוי שחלתי עם FSH רקומביננטי בשילוב עם LH רקומביננטי, בהשוואה ל-hMG ב-122 נשים עם אי-פוריות על-רקע גורמי חצוצרה, גורמים אידיופטיים או גורמים הקשורים בגבר.

החוקרים אספו מספר ביציות כולל קטן יותר לאחר hMG (ממוצע, 4.1) בהשוואה למספר הביציות לאחר מתן FSH/LH (7.8) (p=0.0021), אך אחוז גבוה יותר של ביציות בשלות לאחר מתן hMG (48.2%) בהשוואה ל-FSH/LH (34.7%) (p=0.008).

מספר הימים לגירוי היה גבוה יותר עם hMG (14.1 לעומת 10.9,  p=0.013), אך בקבוצת המטופלות ב-FSH/LH ניתנה כמות יחידות FSH גדולה יותר (4800) בהשוואה לקבוצת hMG (3525) (p=0.0047).

מספר הביטולים בשל סיכון גבוה לתסמונת גירוי-יתר שחלתית היה גבוה יותר עם טיפול בשילוב FSH/LH בהשוואה ל-hMG (13.2% לעומת 1.7%).

לא זוהו הבדלים בין הקבוצות במספר העוברים הממוצע שהועבר לכל מטופלת, שיעור הריונות לכל מחזור טיפול, או בשיעורי ההשרשה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מאשרים את ההיפותזה כי טיפול ב-hMG או בשילוב FSH רקומביננטי עם LH רקומביננטי עשויים להוביל לשיעור הריונות דומה, עם שיעורי השרשה ואיכות עוברים זהה. עם זאת, הם זיהו הבדל מובהק סטטיסטית באיכות הביציות, עם איכות טובה יותר בקבוצת המטופלות ב-hMG.

החוקרים מדגישים כי יתרון נוסף של hMG הוא העלות הנמוכה שלו. הירידה במספר יחידות FSH בעקבות מתן hMG הוביל בנוסף לעלות נמוכה יותר של מחזור הפריה חוץ גופית והתינוק שנולד.

Fertil Steril 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה