שיווק ומנהל רפואי

האם העדפות הרופאים אחראיות לשיעור הגבוה של ניתוחים קיסריים? (Obstet Gynecol)

במאמר חדש שפורסם ב-Obstetrics & Gynecology מדווחים חוקרים מקנדה  כי מספר הניתוחים הקיסריים המבוצעים בבתי חולים ברחבי קולומביה הבריטית משתנה מאוד.

לדברי החוקרים, גם כאשר תקננו להבדלים בהעדפות הנשים ומצבים שונים שעשויים להביא לסיבוכים בלידה נרתיקית, שיעור הניתוחים הקיסריים נע בין מתחת ל-15% ליותר מ-27% בכל הלידות.

ללא קשר לשיעור הלידות הניתוחיות האידיאליות בפועל, מתוצאות המחקר עולה כי באזורים רבים מבוצע מספר גדול מדי או נמוך מדי של ניתוחים קיסריים. השונות הנרחבת הזו סביב שיעורי לידות ניתוחיות משקף ככל הנראה חוסר ודאות, חוסר עקביות, או את שני אלו, בטיפול הרפואי המיילדותי.

החוקרים מדגישים כי יש מעט מאוד עדויות לדרישה אימהית לניתוח קיסרי במחקר הנוכחי. הם סבורים כי קיימת תפיסה שגויה לפיה אימהות רבות מבקשות ללדת בניתוח קיסרי ומהמחקר עולה כי זהו אינו המקרה בקולומביה הבריטית. פחות מ-20% מהניתוח הקיסריים הראשוניים נערכו לבקשת האם.

לא ברור לחלוטין מדוע השיעורים משתנים באופן כה דרסטי, אך החוקרים מעלים את האפשרות כי ההבדלים בניסיון הרופא, או משאבים מוגבלים בבתי חולים קטנים, עשויים להשפיע על הרף לביצוע ניתוחי קיסרי במטרה להימנע מניתוחים דחופים.

מבין למעלה מ-100,000 לידות שנבחנו במסגרת המחקר, הסיבה הנפוצה ביותר לניתוח קיסרי הייתה פרע כתפיים (Shoulder Dystocia), שהייתה אחראית לכשליש מהניתוחים. שיעור הניתוחים הקיסריים עקב פרע כתפיים היה שונה משמעותית בין אזורים שונים.

החוקרים קוראים לבחון מחדש את ההנחיות הנוכחיות בנוגע לטיפול בפרע כתפיים כנקודת פתיחה לצמצום השונות בשיעור הניתוחים הקיסריים והלידות המכשירניות.

Obstet Gynecol 2010;115:1201-1208

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה