שיווק ומנהל רפואי

ירידה בנגישות רופאים לתעמלני חברות התרופות בארה”ב (Pharmatimes )

מאת בעז גנזבורג עורך מינהל ושיווק רפואי

ע”פ סקר אמריקאי שנערך ע”י חברת ZS Associates זמינות הרופאים עבור התעמלנים של חברות התרופות הופכת להיות קשה ובעייתית יותר ויותר. ע”פ הסקר מס’ הרופאים המוכנים לפגוש תעמלנים ירד בשנת 2009 ב-20% בהשוואה לשנים קודמות. יותר מכך, מס’ הרופאים המסרבים לפגוש תעמלנים עלה ב-50% בעוד שמס’ הפניות לקיים פגישות שלא ניתן היה לקיים טיפס ל-8 מיל’, כשהנזק כתוצאה מכך לחברות התרופות מוערך בעלות של כ-1 מיליארד $ לשנה.  הסקר בחן כ-500,000 קשרי עבודה בין נציגי חברות לרופאים, אחיות ורושמי תרופות נוספים בארה”ב, תוך שהוא משווה בין פגישות מתוכננות לבין הביצוע בפועל, בקרב קבוצה של 41,000 תעמלנים רפואיים, כ-50% מכלל התעמלנים המועסקים בארה”ב.

כ-58% מהרופאים היו נגישים לתעמלנים (כלומר נפגשו עם 70% מהתעמלנים שפנו אליהם) בשנת 2009, וזו ירידה של 18% בהשוואה לשנה קודמת. לעומת זאת מס’ הרופאים שהיו לא נגישים (קיימו פגישות עם פחות מ-30% מהפניות אליהם) עלה מ-6% ל-9%.

כריס רייט, מחברת ZS שערכה את הסקר סבור שמגמות עלה מאתגרות את חברות התרופות למצוא פתרונות לירידה בנגישות הרופאים. לטענת רייט, חלק מהחברות שנוכחו במגמה זו כבר הקטינו את היקף כ”א בתעמולה לטובת פעילויות שיווקיות ותקשורתיות אחרות מול הרופאים.

לדיווח ב-Pharmatimes

הערת העורך: ומה אצלנו בישראל ? קשה לאמר אך לא נהיה מופתעים אם המגמות הללו קיימות גם כאן…בעבר הצגנו מחקר שהראה שזמן הביקור הממוצע של תעמלן ירד ל-90 שניות, מה שגם מעיד על איכות ואפקטיביות הביקורים…. אין ספק שהחברות צריכות למצוא דרכי תקשורת נוספים להעברת מידע, מסרים ועדכונים, ואחת החלופות המרכזיות והבולטות היא ללא ספק רשת האינטרנט…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה