שיווק ומנהל רפואי

בג”ץ נוזף בחשה”ב על אופן הטיפול בהסדרת החקיקה והמימון הקשורים למתן טיפולי שיניים משמרים לילדים

בדיון שנערך היום  בבג”ץ בעתירת ההסתדרות הרפואית כנגד החלטת הממשלה לגרוע 65 מיליון ש”ח מהסכום שנועד להרחבת סל הבריאות לשנת 2010, בעבור טיפולי שיניים משמרים לילדים, הקשו השופטים על המדינה והביעו תמיהה מדוע היא נמנעת מלקיים את הוראות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ולהעביר את הנושא דרך הליך חקיקה בכנסת ולדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

בדיון תמכה הכנסת בעמדת הר”י כנגד עמדת המדינה בנוגע לצורך בחקיקה. יצוין כי זו הפעם הראשונה שהכנסת מביעה עמדה ברורה ומפורשת נגד הממשלה בעניין המובא להכרעתו של בג”ץ.

יו”ר הרכב השופטים, השופטת מרים נאור, הביעה מורת רוח ש”פשרת אורון” בעטיה בוטלה האפשרות לרכוש תרופות מצילות ומאריכות חיים באמצעות השבנ”ים תמורת התחייבות המדינה לתוספת תלת שנתית, אינה מקוימת.

ההסתדרות הרפואית, שיוצגה בדיון על ידי עורכות הדין ארנה לין וגלי זינגר, טענה כי הממשלה מתכוונת לעשות את המהלך ללא שום תוכנית וללא כל מקור תקציבי, החל מהשנה הבאה. הממשלה לא קיימה כל דיון משמעותי ומקצועי במועצת הבריאות, ובפועל יצרה “אוטוסטרדה עוקפת ועדת סל” כל זאת על חשבון החולים הממתינים להכנסת תרופות לסל.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י, הביע תקווה שהתערבות הבג”ץ תביא לכך שתגובש תוכנית אמיתית לטיפולי שיניים אשר מחד לא תבוא על חשבון סל הבריאות הקיים ומאידך תבטיח מקורות מימון אמיתיים ובני קיימא לתוכנית.

החלטת השופטים תינתן במועד מאוחר יותר.

מקור: דוברות הר”י

הערכת המערכת: כפי שכבר דיווחנו יישום תכנית זו צפוי להתעכב גם לאור החלטת הממשלה לפתוח קופת חולים חמישית ייעודית לטיפולי שיניים שבה ישולבו רופאי השיניים הפרטייים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה