שיווק ומנהל רפואי

מתן Cobiprostone מגן מפני נזק לקיבה על-רקע טיפול בתרופות ממשפחת NSAID (מתוך כנס Digestive Disease Week 2010)

מתוצאות מחקר חדש בשל II, שהוצגו ב-Digestive Disease Week 2010 עולה כי Cobiprostone מסייע במניעת נזק למערכת העיכול בחולים הנוטלים תרופות ממשפחת NSAID (Nonsteroidal Anti-Inflammatory Drugs).

Cobiprostone שייך למשפחה חדשה של חומצות שומן שהן מטבוליים של פרוסטגלנדינים עם מנגנון פעולה ייחודי.

החוקרים מסבירים כי קיימים שני מנגנונים עיקריים לרעילות NSAID, הפרעה למנגנוני ההגנה של התא האחראים לשלמות בין התאים, והפחתת זרימת הדם לרירית. ממחקרים בבעלי חיים עולה כי Cobiprostone משפר את שלמות שטח פני הרירית ושומר על זרימת הדם לרירית.

מדגם המחקר כלל 124 מבוגרים שנטלו NSAID עקב אוסטיאוארתריטיס או RA (Rheumatoid Arthritis). המשתתפים חולקו באקראי לנטילת פלסבו או Cobiprostone במינון 18 מיקרוגרם, שניתן פעם, פעמיים (36 מיקרוגרם) או שלוש פעמים ביום (54 מיקרוגרם). כל המשתתפים נטלו Naproxen במינון 400 מ”ג, פעמיים ביום, במהלך 12 שבועות המחקר.

לאחר 12 שבועות, בקרב חולים שטופלו ב- Cobiprostone תועדו שיעורי היארעות נמוכים יותר של כיבים.

בהשוואה לפלסבו, ההיארעות של ארוזיות של הקיבה הייתה נמוכה משמעותית עם Cobiprostone במינון 36 מיקרוגרם (p=0.037) ובמינון 54 מיקרוגרם (p=0.010). בעוד ש-30% מהחולים בקבוצת הפלסבו פיתחו כיבים, מספר זה ירד ל-18% עם טיפול במינון 54 מיקרוגרם.

הזמן עד להופעת כיב או ארוזיה היה מאוחר יותר משמעותית בקבוצות הטיפול הפעיל (p=0.037).

החוקרים מציינים כי חולים שנטלו Cobiprostone יכלו להמשיך בטיפול ב-Naproxen למשך תקופה ארוכה יותר (לממוצע של 71 ימים עם טיפול במינון 54 מיקרוגרם, לעומת 49 ימים עם פלסבו), וכן הסיכוי שיפרשו מהמחקר בשל תופעות לוואי היה נמוך יותר.

מתוך כנס Digestive Disease Week 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה